شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیبانک اطلاعاتی چهار روش گسترش بانک اطلاعاتی مشتریان

چهار روش گسترش بانک اطلاعاتی مشتریانافزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

یکی از مهم ترین وظایف واحد بازاریابی در هر کسب و کاری حفظ و گسترش بانک اطلاعاتی مشتریان است. بانک اطلاعاتی مشتریان یا پایگاه اطلاعاتی مشتریان مجموعه‌ای سازمان‌یافته از داده‌های اطلاعاتی جامع و کامل دربار‌ه‌ی مشتریان فعلی یا مشتری احتمالی است.


درواقع فلسفه ایجاد و توسعه بانک اطلاعاتی مشتریان این است که در زمان مناسب، مشتریان را از فروش های دوره ای یا فروش ویژه آگاه کنیم. چراکه به خودی خود و بدون اطلاع رسانی مشتریان، فروشی صورت نخواهد گرفت. بسیار روشن است که برای یک بازار یابی خوب و پر بازده ، بانک های اطلاعاتی می توانند نقش کلیدی و مهمی را ایفا کنند.

یک کسب و کار برای ادامه دادن چرخه اقتصادی خود، دائم به چرخه فروش و مشتریان بیشتر نیاز دارد و هرچقدر تراکنش و فروشِ بیشتری داشته باشد می تواند کسب و کار خود را بیشتر توسعه دهد. اگر این روند طی چندین سال ادامه پیدا کند یک کسب و کار کوچک تبدیل به یک کسب و کار بزرگ خواهد شد. تمام کسب و کارهای بزرگ امروز در زمانی کسب و کاری کوچک بوده اند.

در اینجا 4 روشی را به شما معرفی می کنیم تا به بهترین شکل بانک اطلاعات بازاریابی خود را گسترش دهید.

 

1- گرفتن معرف از مشتریان فعلی

یکی از مهمترین و در عین حال برترین منابع برای توسعه بانک اطلاعات بازاریابی، مشتریان فعلی شما هستند. زمانی که مشتریان از شما خرید می کنند و از خریدشان راضی هستند، از مشتری بخواهید تا افرادی را به شما معرفی کنند. البته این کار را می توانید بصورت غیر مستقیم نیز انجام دهید. مثلا به مشتری یک کد اختصاص دهید و بگویید هر مشتری جدید که با کد معرفی شما از ما خرید می کند، مبلغی به عنوان پاداش به حساب شما واریز خواهد شد.

 

2- صفحه فرود

یکی از راهکارهای بسیار مفید و موثر در افزایش فروش و توسعه کسب و کارهای آنلاین استفاده از لندینگ پیج یا صفحه فرود می باشد. به کار گیری این روش بازاریابی، تأثیر بسیار زیادی بر شتاب بخشی به رشد کسب و کار اینترنتی خواهد داشت. صفحه فرود صفحه ای از سایت است که کاربر برای بازدید اول از سایتتان، آن را مشاهده می کند. در عمل به هر صفحه ای از یک وب سایت گفته می شود که کاربر از طریق کلیک بر روی تبلیغات اینترنتی به آن صفحه وارد می شود.هر صفحه فرود برای یک هدف خاصی کاملا تعیین شده است. اما هدف ما در اینجا صفحه ای است که بتوانیم اطلاعات مشتریان را دریافت کنیم؛ مثلا با قرار دادن یک فایل صوتی یا کتابچه الکترونیکی در سایت از بازدیدکنندگان می خواهیم با وارد کردن شماره موبایل شان اقدام به دانلود کنند.

 

3- خرید اطلاعات تماس

اگر کمی دست به جیب باشید این گزینه بسیار مناسب و راحت است. شما می توانید به راحتی از کسب و کارهایی که مشتریان یکسانی با شما دارند، بانک اطلاعات بازارابی بخرید. البته خرید بانک اطلاعات بازاریابی از رقبا بسیار دشوار است زیرا هیچ عقل سلیمی خاضر به فروش بانک اطلاعات بازاریابی اش به سایر رقبا نیست. اما نکته اینجاست که شما باید از کسب و کارهایی که رقیب شما نیستند اما مشتری یکسانی دارید بانک اطلاعات بازاریابی را تهیه کنید. مثلا اگر پزشک اطفال هستید و در یک منطقه جغرافیایی جدید مطب زده باشید باید به سراغ مهدهای کودک آن منطقه بروید و برای تبلیغات از بانک اطلاعات مشتریانِ مهدهای کودک استفاده کنید.

 

4- اتحاد استراتژیک

یکی دیگر از روش های گسترش بانک اطلاعاتی مشتریان، اتحاد استراتژیک است. اتحاد استراتژیک بطور خلاصه همکاری بلندمدت با سایر کسب و کارهای هم صنف و یا دارای منافع مشترک می باشد. در واقع در اینجا یک تبادل استراتژیک صورت می گیرد. شما با متحد استراتژیک تان اقدام به رد و بدل بانک اطلاعات بازاریابی می کنید. البته پیش از آنکه اقدام به این کار کنید از رضایت مشتری هایتان مطمئن شوید!

میثم هاشمی نژاد

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

بیزینس پلن

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

برنامه ریزی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

مشاهیر

از قهرمانی جهان تا مدیریت کسب و کار

از قهرمانی جهان تا مدیریت کسب و کار

کارآفرینی زنان

8 روش کاربردی مقابله با استرس کاری

8 روش کاربردی مقابله با استرس کاری

خلاقیت و نوآوری

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

کارآفرینی زنان

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

فروش حضوری

تاثیر زبان بدن در فروش

تاثیر زبان بدن در فروش

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت