شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیکمپین رسانه های اجتماعی را بهتر بشناسیم

رسانه های اجتماعی را بهتر بشناسیمافزودن دیدگاه

آنچه که رسانه های اجتماعی برای تجار و بازاریابان انجام می دهند فراهم سازی بهترین و موثرترین بستر جهت بیان اهدافشان است. آنها می توانند به راحتی با کاربران و مشتریان ارتباط برقرار کنند. در دسترس بودن ابزارهای کم هزینه، اختیارِ بیشتر در بازاریابی برنامه هایشان را فراهم می سازد تا بتوانند فناوری مناسب را با اخلاق اجتماعی ترکیب کنند. تمامی این کاربردها بر اساس ساختار اینترنتی با تلفن همراه است که بهترین عرضه را در اختیار عموم مردم قرار می دهد.


وقتی که در ابتدا کامپیوتر های شخصی امدند ، تایپ کردن لغات بهترین کاری بود که می شد با ان دستگاه ها انجام داد. اما وقتی که مردم شروع به برقراری ارتباط از طریق اینترنت با یکدیگر نمودند ، قدرت تکنولوزی درک شد. در ابتدا فقط سایت هایی ثابت و ایستا وجود داشت ، بعد باگ ها ظهور کردند ، سپس انجمن ها و بعد بوکمارکینگ ، تگ کردن ، به اشتراک گذاری عکس ، پادکست ، دنیاها و بازی های محازی ، و... خب ، شما منظور متوجه شدید. اوضاع شروع به تغییر کرده است. و اونها به شکلی تغییر می کنند که ما وقتی برای اولین بار از کامپیوتر استفاده کردیم نمی توانستیم تصور کنیم.

بازاریابی سنتی درباره ی داشتن یک ارتباط یک نفره MONOLOGUEبا مشتریان است. در عوض رسانه های اجتماعی ، درباره ی DIALOGUE است. وقتی که شما با مشتری دیالوگ دارید ، ارتباطات کامل تر است .( و بسیار سود اورتر). چراکه رسانه در ادبیات بازاریابی به هر ابزاری گفته می شود که بوسیله آن پیام مورد نظرمان را به مخاطب می رسانیم و رسانه اجتماعی هم نوعی از رسانه تعاملی است که پیام را به خیل کثیری از مخاطبان منتقل می کند.

 

رسانه های اجتماعی فقط برای افراد جوان نیست.

اگرچه افراد بالاتر از سن 35 سال مدت زمان بیشتری طول می کشد که به تکنولوزی جدید و پذیرش و استفاده از ان عادت کنند . بخشی از این به این علت است که بیشتر افراد دوست ندارند تغییر کنند ، اما دلیل دیگر این است که شکل عصبی در مغزشان شکل با تکنولوژی قدیمی گرفته شده است.

 

رسانه ی اجتماعی همیشه آن لاین نیست.

برای بسیاری از خوانندگان ، رسانه ی اجتماعی دلالت می کند بر نوعی از رسانه ی اجتماعی دیجیتال یا ارتباطاتی که از طریق تکنولوزی صورت می گیرد. با این حال نباید فراموش کنیم که مقدار زیادی از بازاریابی در رسانه های اجتماعی به صورت افلاین رخ می دهد ، بعد از اینکه مردم کامپیوتر هاشان را خاموش کردند.

 

انواع رسانه ی اجتماعی :

در حاب حاضر 7 نوع رسانه ی اجتماعی وجود دارد اما ممکن است که با گذشت زمان موارد جدید دیگری نیز به این لیست اضافه شود :

Social network:

این گونه سایت ها به افراد اجازه می دهند تا افراد صفحه ای شخصی برای خودشان بسازند و با دوستان و آشنایان خود مرتبط شوند. بزرگترین این سایت ها Facebookمی باشد.

 

Blogs;

رایج ترین و شناخته شده ترین نوع رسانه های اجتماعی بلاگ ها می باشند که همانند یک مجله ، انواع مختلف اطلاعات را با مخاطبین شان به اشتراک می گذارند.

 

Wikis:

نوعی اپلیکیشن مبتنی بر وب که به افراد اجازه می دهد تا افراد به سایت محتوا اضافه و حذف کنند یا بهبود ببخشند. ویکی ها با بلاگ ها متفاوت می باشند. در ویکی ها محتوا در سایت ایجاد می شود بدون اینکه مسوول یا بانی خاصی داشته باشد. ویکی پدیا معروفترین این رسانه ها می باشد.

 

Podcasts:

فایل های صوتی ، تصویری یا متنی که در مورد موضوعات خاصی در اختیار مخاطبین قرار می گیرد و قابل دانلود می باشد.

 

Forums:

مکان هایی برای گفت و گو های آن لاین و معولا در مورد موضوعات خاص. متفاوت با چت روم ها می باشد و معمولا شامل پیام هایی طولانی تر می باشد. این پیام ها به صورت ارشیو ذخیره شده و قابل دسترسی هستند.

 

Content communities:

اجتماعاتی که نوع خاصی از محتوا را به اشتراک می گذارند و سازماندهی می کنند. محبوب ترین اجتماعات به اشتراک گذاری عکس flickr و instagram و محبوب ترین سایت به اشتراک گذاری فیلم و ویدیو youtube و محبوب ترین سایت به اشتراک گذاری فایل های پاور پوینت و ارائه slideshare می باشد.

 

Microblogging:

نوعی متفاوت از بلاگ که با سایت های اجتماعی ترکیب شده و متفاوت از بلاگ ها می باشد. معمولا در تعداد کلمات و اندازه متن بسیار کوچک تر از بلاگ ها است. به کاربران اجازه می دهد تا بخش های کوچکتری از محتوا از قبیل جملات کوتاه ، عکس های شخصی و لینک های ویدئویی را به اشتراک بگذارند. این پیام های کوتاه گاهی میکرو پست نامیده می شوند. برای مثال Twitter نوعی میکروبلاگینگ محسوب می شود.

 

رسانه های اجتماعی به عنوان گروهی از رسانه های جدید آن لاین می باشند ، که بیشتر ویژگی های زیر در آنها مشترک است :

- مشارکت : رسانه های اجتماعی مخاطبین را تشویق می کند که در مباحث مورد علاقه شان مشارکت کنند ومرز بین رسانه و مخاطبین را محو میکند.

- باز بودن: بیشتر رسانه های اجتماعی برای بازخورد دادن و مشارکت کردن آزاد هستند.رای دادن ، نظر گذاشتن و به اشتراک گذاری اطلاعات در این رسانه ها آزاد است. اطلاعات به ندرت دارای محدودیت و مرز می باشند.

- گفت و گو : در حالی که رسانه های سنتی دارای ارتباط یک سویه می باشند ، رسانه های اجتماعی گفت و گوهای دو سویه را شامل می شوند.

- اجتماع : رسانه های اجتماعی به افراد اجازه می دهند تا بتوانند اجتماعاتی را تشکیل دهند. اجتماعاتی که افراد در آن علایقشان را به اشتراک می گذارند مانند گروه های آشپزی ، علاقه مندان به عکاسی و دیگر موارد.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

هوش مالی

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

مشاهیر

کاش زودتر شروع می‌کردم

کاش زودتر شروع می‌کردم

مدیریت فروش

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

راه اندازی کسب و کار

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

هدف گذاری

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

خلاقیت و نوآوری

چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیم

فروش تلفنی

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

استارت آپ

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت