شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیمشاهیر کاش زودتر شروع می‌کردم

کاش زودتر شروع می‌کردمافزودن دیدگاه

اگر شما از آن دسته از آدم هایی هستید که اعتقاد دارید برای رسیدن به اهداف تان کمی دیر شده است و حسرت می خورید که ای کاش چرا زودتر شروع نکرده اید؛ باید به شما بگویم که شما فقط به یک زنجیر به اسم سن دست و پای خود را بسته اید. به جای محدود کردن خود کافیست نگاهی بیندارید به لیست بلند بالای کارآفرینان ایرانی و خارجی که پس از 35 سالگی اقدام به تاسیس و راه اندازی برندهای خود کردند. به شما قول می دهم که پس از مطالعه، نسبت به آینده بسیار امیدوار خواهید شد.


کارآفرینان موفقی ک پس از ۳۵ سالگی شروع کرده‌اند! فهرست معروفی که گویای یک نکته‌ی مهم است: برای شروع هرگز دیر نیست!

 

شاهرخ ظهیری، مهرام را در 40 سالگی تاسیس کرد.

شاهرخ ظهیریزاده ۱۳۰۹ در ملایر و کارآفرین ایرانی بود. وی بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنایع غذایی مهرام بوده‌است. گروه تولیدی مهرام در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد و به بهره‌برداری رسید. شرکت مهرام شرکتی است که مواد غذایی تولید می‌کند. مرکز آن در تهران و کارخانه‌های آن در تهران، شهر صنعتی البرز، شیراز و جیرفت است و دارای بیش از 500 نفر پرسنل است.

 

محمود خلیلی، بوتان را در 48 سالگی تاسیس کرد.

مهندس محمود خلیلی بنیان گذار صنعت گاز مایع در ایران و بنیان گذار شرکت بوتان در سال ۱۲۸۴ شمسی در تهران متولد شد. گروه صنعتی بوتان در زمینه تولید لوازم گرمایشی از جمله آبگرمکن، پکیج شوفاژ دیواری ورادیاتور فعالیت دارد. شرکت بوتان در سال ۱۳۳۲ به کوشش محمود خلیلی و فرزندش محسن خلیلی با هدف توزیع گاز مایع شکل گرفت. پس از مدت کوتاهی گروه صنعتی بوتان با هدف تولید لوازم گازسوز از جمله اجاق گازسوز تأسیس شد. در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون خانواده ایرانی از محصولات بوتان استفاده می‌کنند.

 

محمدکریم فضلی، گلرنگ را در 40 سالگی تاسیس کرد.

حاج محمد کریم فضلی، بنیان‌گذار گروه صنعتی گلرنگ و کارآفرین برتر کشور، متولد هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۱۱ شمسی در تویسرکان است. وی در سال 1351 محصولات اولیه شرکت پاکشو با عنوان برند گلرنگ و تحت عنوان محصولات شوینده و آرایشی بهداشتی گلرنگ را ثبت کرد.

 

غلامعلی سلیمانی، کاله را در 44 سالگی تاسیس کرد.

غلامعلی سلیمانی زاده ۲۵ خرداد ماه ۱۳۲۵ در آمل کارآفرین و مدیر اهل ایران، است. وی در سال 1369 در آمل شرکت کاله را تاسیس کرد. ین شرکت فراورده‌های لبنی مانند انواع شیر به همراه مکمل‌های آن، کره، پنیر، ماست، دوغ تولید می‌کند.

 

لیو شوانژی، لنوو را در ۳۹ سالگی تأسیس کرد.

لیو شوانژی متولد سال 1944 است و در سال 1984 شرکت لنوو را تاسیس کرد. شوانژی هم اکنون با لنوو یکی از بزرگترین بازارهای کامپیوتر جهان را در اختیار دارد.

 

گوردون مور، اینتل را در ۳۹ سالگی تأسیس کرد.

گوردون مورمتولد 1929 و یکی از بنیان‌گذاران شرکت اینتل و رئیس بازنشستهٔ این شرکت است. شرکت که در سال 1968 متولد شد، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی است، که در زمینه تولید سخت‌افزارهای کامپیوتری و موبایل، با تمرکز بر مادربورد،کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، همچنین انواع ریزپردازندهها، نیم‌رساناها، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی وسامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.

 

آمانسیو اورتگا، زارا را در ۳۹ سالگی تأسیس کرد.

آمانسیو اورتگا زاده ۲۸ مارس ۱۹۳۶ تاجر اسپانیایی، فعال در صنعت مد، مالک و مؤسس فروشگاه‌های زارا ٬برشکا٬پول اندبر٬ماسیمو دوتی . دولسی گابانی . حدودأ ده برند و فروشگاههای خرده‌فروشی پوشاک نیز می‌باشد.. وی در حال حاضر، بعنوان ششمین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین فرد در اسپانیا شناخته می‌شود. اورتگا بیشترین بخش ثروتش را مدیون شرکت زارا است. جالب است بدانید که برند زارا در سال 1975 یعنی تقریبا در 39 سالگی اورتگا به دنیای مد و پوشاک معرفی شده است!

 

چر وانگ، اچ‌تی‌سی را در ۳۹ سالگی تأسیس کرد.

چر وانگ متولد 1958 است. وی در سال 1997 به همراه پیتر جو؛ اچ‌تی‌سی را پایه‌گذاری کردند. شرکت HTC مخفف High Tech Computer Corporation سال ۱۹۹۷ در تایوان تأسیس شد و هم‌اکنون با بیش از پنج هزار کارمند در زمینه ساخت تلفن‌های همراه هوشمند فعالیت می‌کند.

 

ماسارو ایبوکا، سونی را در ۳۸ سالگی تأسیس کرد.

ماسارو ایبوکا متولد 1908 کارآفرین، صنعتگر و مدیر ارشد اجرایی ژاپنی بود، که در سال ۱۹۴۶ با مشارکت آکیو موریتا شرکت سونی را تأسیس نمود. این شرکت امروزه در کنار رقبایی چون سامسونگ، پاناسونیک،توشیبا، هیتاچی و ال‌جی، به‌عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان وسایل الکترونیکی در جهان شناخته می‌شود

 

هوگو فردیناند باس، هوگو باس را در ۳۷ سالگی تأسیس کرد.

هوگو فردیناند باس، زاده ۸ ژوئیه ۱۸۸۵ کارآفرین و طراح مد آلمانی بود، که در سال ۱۹۲۴ شرکت هوگو باس را تأسیس نمود. هوگو باس آ گ شرکت پوشاک و خانه مد آلمانی است، که در زمینه طراحی، تولید و توزیع کالاهای لوکس و انواع پوشاک فعالیت می‌کند.

 

میلتون هرشی، هرشیز را در ۳۷ سالگی تأسیس کرد.

میلتون اس. هرشی زاده ۱۳ سپتامبر ۱۸۵۷ کارآفرین، بازرگان و نیکوکار آمریکاییآلمانی‌تبار بود، که در سال ۱۸۹۴ شرکت هرشیز را تأسیس کرد. هرشیز، شرکت صنایع غذایی آمریکایی است، که تمرکز اصلی آن بر تولید و توزیع انواع شکلات، فراورده‌های قندی، کارامل، بادام زمینی، پرتزل و چیپس سیب‌زمینی معطوف می‌باشد. هرشیز در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده انواع شکلات در آمریکای شمالی است.

 

دوریس فیشر، گپ را در ۳۶ سالگی تأسیس کرد.

دوریس فیشر زادهٔ ۱۹۳۱ یک کارآفرین اهل ایالات متحده آمریکا است. وی به همراه شوهرش کمپانی معروف لباس گپ را پایه‌گذاری کرد. وی توسط مجله فوربس یکی از صد زن قدرتمند جهان نام برده شده‌است. گپ یک شرکت تولیدکننده لباس و کیف و کفش آمریکایی است که در سال ۱۹۶۹ در سان‌فرانسیسکو، واقع در ایالت کالیفرنیا، توسط دونالد فیشر و دوریس فیشر تأسیس شد. گپ دارای پنج برند: گپ، بنانا ریپابلیک، الد نوی، پایپر لایم و آتلتا است.

 

رولند میسی، میسیز را در ۳۶ سالگی تأسیس کرد.

رولند هاسی میسی زاده ۳۰ اوت ۱۸۲۲ کارآفرین و بازرگان آمریکایی بود، که در سال ۱۸۵۸ فروشگاه میسیز را تأسیس کرد. شرکت میسیز گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکایی و چندملیتی است، که در حال حاضر به‌عنوان بزرگترین فروشنده لباس و لوازم مرتبط با صنعت مد، در جهان شناخته می‌شود.

 

رید هافمن، لینکدین را در ۳۶ سالگی تأسیس کرد.

رید هافمن زادهٔ ۵ اوت ۱۹۶۷ کارآفرین، سرمایه‌گذار، نویسنده، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که در سال ۲۰۰۲ شرکت لینکدین را تأسیس نمود. وی هم‌اکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت لینکدین فعالیت می‌کند. لینکدین یک شبکهٔ اجتماعی براساس روابط تجاری‌ست. نسخهٔ اولیهٔ این شبکهٔ اجتماعی در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شد و در ماه مهٔ سال ۲۰۰۳ به‌صورت رسمی افتتاح گردید.

 

نامیهی اودایرا، هیتاچی را در ۳۶ سالگی تأسیس کرد.

نامیهی اودیرا زاده ۱۵ ژانویه ۱۸۷۴ کارآفرین، نیکوکار، بازرگان و مهندس برق ژاپنی بود، که در سال ۱۹۱۰ شرکت هیتاچی را تأسیس نمود. هیتاچی شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی است، که حوزه‌های مهندسی و تولید تجهیزات الکتریکی، لوازم الکترونیکی و سخت‌افزارهای رایانه‌ای، سامانه‌های اطلاعاتی و مخابراتی، سیستم‌ها و تجهیزات نیروگاهی، فناوری هوافضا همچنین طراحی و ساخت ماشین‌آلات صنعتی و صنایع سنگین و ارائه خدمات مالی فعالیت می‌نماید.

 

ویلیام بوئینگ، بوئینگ را در ۳۵ سالگی تأسیس کرد.

ویلیام ادوارد بوئینگ زاده ۱ اکتبر ۱۸۸۱ صنعتگر پیشتاز آمریکایی و پایه‌گذار شرکت هواپیماسازی بوئینگ است. هم اینک خانواده بوئینگ به عنوان یکی از ۱۰ خانواده برتر ثروتمند جهان شناخته می‌شود. بوئینگ، شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی و چندملیتی است، که در سال ۱۹۱۶ توسط ویلیام بوئینگ، در شهرسیاتل، واشینگتن تأسیس شد.

 

ویلیام پروکتر، پروکتر اند گمبل را در ۳۵ سالگی تأسیس کرد.

ویلیام پروکتر، زاده ۷ دسامبر ۱۸۰۱ کارآفرین، صنعتگر و شمعساز انگلیسی-آمریکایی بود، که در سال ۱۸۳۷ با مشارکت جیمز گمبل، شرکت پروکتر اند گمبل را تأسیس نمود. پروکتر اَند گَمبل شرکت چندملیتی و آمریکایی کالاهای مصرفی است که در سال ۱۸۳۷ میلادی، توسط ویلیام پروکتر و جیمز گمبل تأسیس شد و در حال حاضر از محصولات براون، دوراسل، ژیلت، پمپرز۱ و هوگو باس و طیفی از محصولات بهداشتی را تولید و عرضه می‌نماید. شرکت پی اند جی در فهرست تحسین‌برانگیزترین شرکت‌های جهان، که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد؛ رتبه پنجم را از آن خود کرد.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

بیزینس پلن

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

برنامه ریزی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

مشاهیر

از قهرمانی جهان تا مدیریت کسب و کار

از قهرمانی جهان تا مدیریت کسب و کار

کارآفرینی زنان

8 روش کاربردی مقابله با استرس کاری

8 روش کاربردی مقابله با استرس کاری

خلاقیت و نوآوری

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

کارآفرینی زنان

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

فروش حضوری

تاثیر زبان بدن در فروش

تاثیر زبان بدن در فروش

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت