شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیفروش حضوری بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروشافزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

اگر قرار باشد شخصی برای توسعه کسب و کار و افزایش فروش به شما مشاوره دهد باید چند ویژگی داشته باشد: اول از محصول و بازار شما را شناخت خوبی داشته باشد. دوم آنکه خودش کسب و کاری داشته باشد که فروش خوبی در آن رقم می خورد و سوم مصداق حرفی که می زند باشد! ضمنا مشاور خوب کسی است که بتواند خودش را جای شما بگذارد. 

 


مشتریان شما

اول از همه آنکه محصول شما را استفاده کرده باشد. از همه ویژگی های محصول یا خدمات شما شناخت کافی داشته باشد، از جایگاه مشتری بتواند زوایایی پنهان را که شما قادر به دیدن آن نیستید خیلی خوب مشاهده کند. به یاد داشته باشید مشتریان شما بهترین مشاوران شما هستند. مشتریانی که اگر حس واقعی شان را از محصول یا خدماتی که ارائه می دهید به شما بگویند، کسب و کارتان سکه خواهد شد. اما مشکل آنجاست که مشتریان با زبانِ بی زبانی با ما صحبت می کنند. زبانی که فهمیدنش نیاز به تحلیل کارشناسانه دارد. مشتری همیشه با رفتارش با ما صحبت می کند. پس اگر قدرت تحلیل رفتار مشتری را می خواهید باید کارشناس شوید یا سراغ کارشناس بروید!

 

خود شما

دوم اینکه خودش سابقه فروش داشته باشد، کسب و کار داشته باشد و با مشتریان واقعی سر و کله زده باشد. خب چه کسی بهتر از خود شما؟ شمایی که در کسب و کارتان از همه مشاوران موجود در دنیا، فوت و فن کار خودتان را بهتر می شناسید! البته به شرط اینکه ذهنت‌تان چارچوب نداشته باشد. برای اینکه بتوانید خیلی خوب رفتار مشتری و رفتار بازار را تجزیه و تحلیل کنید باید قدرت این را داشته باشید که از بیرون به کسب و کارتان نگاه کنید و مستلزمِ داشتن این نوع نگاه به کسب و کار، خودش نیاز به ذهنی آرام و خالی از دغدغه های روزمره دارد. ساختار ذهن انسان به گونه ای است که در صورت درگیری با مسائل تکراری شکل ثابتی به خود می گیرد و برای خودش چارچوب و سقف می سازد و قدرت نگاه کردن از بیرون به مسائل را از صاحبش صلب می کند. "بیخود نیست که می گویند بزرگترین نوآوری ها را کسانی انجام داده اند که در آن صنعت خبره نبوده اند"!!

 

کارشناس توسعه کسب و کار

مهم تر از همه مصداق حرفی که می زند باشد؛ یعنی اگر ترفندی را به شما آموزش می دهد حداقل چند بار آن ترفند را استفاده کرده باشد. مثلا اگر به شما زبان بدن آموزش می دهد آیا حین فروش خودش رعایت می کند؟ اگر فروش تلفنی آموزش می دهد آیا می تواند تلفنی هر چیزی را بفروشد؟

حال برای اینکه بسنجید شخصی واقعا کارشناس توسعه کسب و کار است یا خیر ابتدا سطح تخصصش را بسنجید. برای این کار چند سوال عمومی از کسب و کارتان را مطرح کنید و جواب را تحلیل کنید. بدیهی است کسی که تخصص کافی نداشته باشد، پاسخ سطحی خواهد داد و نگاه عمیقی به موضوع را پیش پای شما قرار نخواهد داد.

میثم هاشمی نژاد


 

«ناب آفرینی» این افتخار را دارد که هم پای شما تا رسیدن به موفقیت کنارتان باشد. جهت برقراری ارتباط با کارشناسان توسعه کسب و کار و دریافت مشاوره و پرسش و پاسخ کافیست عدد 20 را به شماره 09128510215 پیامک کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

راه اندازی کسب و کار

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

هدف گذاری

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

خلاقیت و نوآوری

چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیم

فروش تلفنی

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

استارت آپ

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

بانک اطلاعاتی

چهار روش گسترش بانک اطلاعاتی مشتریان

چهار روش گسترش بانک اطلاعاتی مشتریان

مدیریت فروش

برای مشتری راه حل مهم است نه عذرخواهی!

برای مشتری راه حل مهم است نه عذرخواهی!

بیزینس پلن

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت