شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیراه اندازی کسب و کار غلبه بر ترس؛ تنها راه کارآفرین شدن

غلبه بر ترس؛ تنها راه کارآفرین شدنافزودن دیدگاه

شناختن ترس‌ اولین گام برای روبه‌رو شدن با آن‌ است. ترس‌های موجود در کارآفرینی را بشناسید و آمادگی کافی را برای از بین بردن آن‌ها کسب کنید.


شرکت بازاریابی HubSpot اخیرا از کاربران خود خواسته است که در یک نظرسنجی شرکت کنند. موضوع سؤالات این نظرسنجی در مورد استارتاپ بوده است؛ اینکه چه ترس‌هایی باعث می‌شوند این افراد هرگز دنبال کارآفرینی نروند. پاسخ اکثر سؤال‌ها قابل پیش‌بینی بود. اما جواب برخی دیگر کاملا غافلگیرکننده بود.

شما چطور؟ چه چیزی مانع از این می‌شود که شرکت خودتان را راه‌اندازی کنید؟ مطمئنا یک سری ترس‌ها مانع از این می‌شوند که بسیاری از افراد سراغ کارآفرینی بروند. شناختن ترس‌ها، اولین گام برای روبه‌رو شدن با آن‌ها است. ۶۷ درصد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، قبلا به راه‌اندازی کسب‌و‌کار خودشان فکر کرده بودند. اما ترسیدن باعث شده بود که هرگز پیگیر آن نشوند. در ادامه‌ی این مقاله‌ به بررسی ۷ مورد از ترس‌های مشترک این افراد و راه‌حل آن‌ها می‌پردازیم.


۱- ۶۶ درصد ترس از دست دادن درآمد ثابت
همان‌طور که در مقالات قبلی گفتیم، کارآفرینان تازه‌کار باید در ابتدا کسب‌و‌کار خود را به‌عنوان یک شغل جانبی در نظر بگیرند. این کار به آن‌ها فرصت می‌دهد که به کسب‌و‌کار مورد نظر خود فکر کنند و در عین حال درآمد ثابتی برای پرداخت قبض‌هایشان داشته باشند. این کار همچنین از میزان استرس آن‌ها می‌کاهد و شانس موفقیت را بالا می‌برد. تمرکز پاره‌وقت روی یک کسب‌و‌کار جدید، فرصت افزایش سرمایه را نیز برای آن‌ها مهیا می‌کند.


۲- ۴۷ درصد ترس از شکست خوردن
کارآفرینان باید به‌طور خوش‌بینانه‌ای بدبین باشند. درواقع باید به موفقیت‌های خود در آینده اطمینان داشته باشند. اما نگران دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت خود باشند. با این حال اگر ترس از شکست خوردن آن‌قدر قوی است که مانع از تلاش کردن می‌شود، بهتر است که سراغ این کار نروید.


۳- ۴۴ درصد ترس نبودن سرمایه و منابع
کارآفرینان افراد باهوشی هستند و صرف نظر از منابع موجود، کار را تا انتها پیش می‌برند. درواقع این افراد به قابلیت‌های خود اعتماد دارند و می‌دانند که موفق خواهند شد. اگر در مورد خودتان و ایده‌ای که دارید مردد هستید، این کار را هرگز آغاز نکنید.


۴- ۳۴ درصد نداشتن اطلاعات کافی
بسیاری از افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، نمی‌دانستند که برای آغاز کارآفرینی چه کاری باید انجام دهند. بهترین توصیه به این افراد این است که تنها باید کار خودشان را آغاز کنند. زمانی که شما در مسیر قرار نگرفته باشید درک درستی از نیازهای بازار نخواهید داشت. پائولو کوئلیو در کتاب کیمیاگر نوشته است: «زمانی که چیزی را می‌خواهید، تمام جهان دست به دست هم می‌دهند تا شما را به خواسته‌تان برسانند.» اما اگر هیچ کاری انجام ندهید مطمئنا هیچ شخصی هم به شما کمک نخواهد کرد.


۵- ۱۷ درصد عدم وجود شریک تجاری
اینکه استارتاپ خود را با یک یا دو نفر دیگر راه‌اندازی کنید، به شما قوت قلب خواهد داد. برخی دیگر نیز فکر می‌کنند بدون وجود هم‌بنیان‌گذار نمی‌توانند هرگز به موفقیت برسند. در صورتی که نتیجه تحقیقات روی ۷۳۴۸ شرکت موفق نشان داده است که ۵۲ درصد آن‌ها یک بنیان‌گذار دارند. پس نداشتن شریک تجاری را نمی‌توان بهانه‌ای برای عدم راه‌اندازی یک استارتاپ دانست.


۶- ۱۶ درصد عدم وجود مربی
نداشتن مربی نیز نمی‌تواند دلیل محکمی برای شکست خوردن یک استارتاپ باشد. اما تحقیقات نشان داده‌اند که وجود یک مربی باتجربه می‌تواند تفاوت‌های زیادی ایجاد کند. برای اثبات این موضوع ۷۰۰ شرکت در شهر نیویورک در بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ مورد بررسی قرار گرفته‌اند. تحقیقات نشان داد که ۳۳ درصد کارآفرینانی که تحت آموزش مربی بودند، عملکرد بسیار عالی داشتند. عملکرد آن ها حتی ۳ برابر بهتر از سایر شرکت‌ها گزارش شده است.


۷- ۱۰ درصد خجالت از ترک محیط کار فعلی
زمانی که احساس کردید کسب‌و‌کار جانبی شما به موقعیت خوبی رسیده و نیازمند تلاش تمام وقت است، باید محیط کار فعلی خود را ترک کنید. زمان و انرژی خود را روی ساخت ارتباطات بگذارید و شبکه‌ی خوبی از افراد مفید در کنار خودتان تشکیل دهید.

راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار مانند شرکت در مسابقه‌ی پریدن است؛ زمانی که اولین پرش را انجام دادید، دیگر هرگز نمی‌توانید به عقب بازگردید. مطمئنا ترس‌ها و مشکلات زیادی در این مسیر با شما همراه خواهند شد. تنها به هدف خود فکر کنید و تمام تلاشتان را برای موفقیت به کار بگیرید.
 


منبع: zoomit
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

بیزینس پلن

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

برنامه ریزی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

مشاهیر

از قهرمانی جهان تا مدیریت کسب و کار

از قهرمانی جهان تا مدیریت کسب و کار

کارآفرینی زنان

8 روش کاربردی مقابله با استرس کاری

8 روش کاربردی مقابله با استرس کاری

خلاقیت و نوآوری

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

کارآفرینی زنان

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

فروش حضوری

تاثیر زبان بدن در فروش

تاثیر زبان بدن در فروش

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت