شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیاستارت آپ استارتاپ های 20 میلیارد دلاری

استارتاپ های 20 میلیارد دلاریافزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

در سال های گذشته، شاهد افزایش تعداد استارتاپ هایی بوده ایم که ارزش آن ها به یک میلیارد دلار می رسید؛ استارتاپ هایی که در اصطلاح به آن ها «یونیکورن» می گویند. اما رشد مالی برخی از آنان به قدری زیاد بوده است که ارزش آن ها در آینده قابل تخمین زدن نیست.

شرکت هایی که با رشد سریع و شگفت انگیز خود در مدتی کوتاه تبدیل به غول های اقتصادی شده و هر روز خلاقیت های جدیدی را وارد معادلات تجاری خود می کنند. یکی از رده بندی هایی که در رابطه با این شرکت ها مورد توجه قرار دارد شامل بخشی می شود که ارزشی معادل یا بیشتر از یک میلیارد دلار دارند، در همین رابطه اخیرا موسسه سی بی اینسایت در نیویورک اطلاعات جدیدی را منتشر کرده که برای امروز بدان خواهیم پرداخت. گفتنی است سی بی اینسایت یکی از موسسات تحقیقاتی با محوریت کسب و کار، بازار و برندینگ است که از دفتر مرکزی خود در نیویورک به ارائه گزارش های معتبری در رابطه با اقتصاد می پردازد.

 

در ادامه پنج استارتاپ برتر دنیا را که در زمره سرمایه ای بالای 20 میلیارد دلاری قرار می گیرند را بررسی می کنیم:

 

1- استارتاپ UBER

اوبر (Uber) یک سرویس هم سفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است. اپ موبایل تلفن هوشمند به‌طور خودکار، مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد. با افزایش محبوبیت شرکت‌هایی چون اوبر، بسیاری از شرکت‌های دیگر مدل کسب و کار آن را تکرار کرده و این روند به «اوبری سازی» مشهور شده‌است. فعالیت و استارتاپ بزرگ اسنپ و تپسی در ایران نیز از همین مدل کسب و کار می باشد.

محدوده فعالیت این استارتاپ در سراسر دنیا و ر بیش از 623 شهر می باشد. ارزش این استارتاپ در سال 2018 حدود 70 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

 

2- استارتاپ AIRBNB

پرتال اینترنتی airbnb.com در زمره برترین سایت های اینترنت در حوزه معرفی محل های اقامت برای گردشگران در سراسر جهان می باشد که خلاقیت و نوآوری خاصی را در کارآفرینی دیجیتالیش ارائه کرده است. Airbnb درواقع پرتالی برای به اشتراک گذاشتن فرصت های مربوط به اجاره محل اقامت در سراسر جهان است. بیش از 1 میلیون محل اقامت از یک اتاق چوبی گرفته تا خانه های مجلل در 192 کشور دنیا، در این پرتال آماده عرصه به گردشگران و علاقمندان به تجربه زندگی در خانه های شخصی یا مکان هایی غیر از هتل هستند.

ارزش این استارتاپ در حال حاضر بیش از 31 میلیارد دلار است.

 

3- استارتاپ WeWork

وی ورک یک شرکت دفترکار اجاره‌ای است. این شرکت با اجاره دادن فضای اداری، پول در می‌آورد و به کسب درآمد می‌پردازد. گاهی‌اوقات وی ورک به منظور ایجاد دفترکار، فقط یک یا دو طبقه از ساختمان را می‌خرد و آن را به دفاتر اداری کوچک‌تر با محیط مشترک تبدیل می‌کند. میزهایی را به افراد یا گروهایی اجاره می‌دهد که مزایای یک دفتر کار کامل را بدون پرداخت پول اجاره‌ی کامل یک دفتر می‌خواهند. با این کار آن‌ها مجبور نیستند هزینه یک دفترکار کامل را پرداخت کنند.

این استارتاپ در سال 2010 راه اندازی شده و هم اکنون ارزش آن بیش از 21 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

 

4- استارتاپ SpaceX

شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی(Space Exploration Technologies) نام یک شرکت تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی تجاری در آمریکا است. این شرکت در سالِ ۲۰۰۲ در کالیفرنیا شکل گرفت و امروز در حال گسترش است. اسپیس ایکس یکی از سه شرکتی است که در آینده نزدیک برای ناساسفینه‌های سفارشی خواهند ساخت تا جایگزین موشکهای روسی شوند.

این استارتاپ در حال حاضر بیش از 6000 نفر کارمند دارد و ارزش آن در سال 2018 بیش از 20 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

 

5- استارتاپ Palantir

پالانتیر یک شرکت نرم‌افزاری و خدماتی آمریکایی و خصوصی است که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا واقع شده ‌و در حوزه تجزیه و تحلیل بیگ دیتا تخصص دارد. این استارت‌آپ در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد و در ابتدا مشتریان اصلی این استارت‌آپ سازمان‌های فدرال بودند. عمده شهرت این برند به دلیل انجام دادن پژوهش گسترده و تحلیل عظیم اطلاعات در مورد شیوه های بهبود عملکرد بخش ضد تروریسم پلیس آمریکا است.

ارزش این استارتاپ هم اکنون بیش از 20 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

میثم هاشمی نژاد

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

کارآفرینی زنان

مادر نمونه یا کارمند ایده آل

مادر نمونه یا کارمند ایده آل

هوش مالی

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

مشاهیر

کاش زودتر شروع می‌کردم

کاش زودتر شروع می‌کردم

مدیریت فروش

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

راه اندازی کسب و کار

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

هدف گذاری

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

خلاقیت و نوآوری

چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیم

فروش تلفنی

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت