شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیاستارت آپ ناب آفرین کیست؟

ناب آفرین کیست؟افزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

ناب آفرین کسی است که ارزش ناب خلق می کند؛ ارزشی که هم برای مشتری بسیار کارآمد است  و هم برای خود کارآفرین!!


به زبان بسیار ساده «ناب آفرین» به کسی گفته می شود که ناب آفرینی می کند. فرآیند ناب آفرینی مشتمل بر یک چرخه پنج مرحله ای است. چرخه ای که در ابتدا شخص ناب آفرین یک فرضیه مثبت را درون ذهن خود تبدیل به ایده می کند و شروع به پرورش آن می کند و بی گدار به آب نمی زند. حال برای اینکه بصورت کامل دقیق و شفاف متوجه شود که مشتریان بالقوه چگونه استقبالی از محصولش می کنند، یک نمونه بسیار کوچک از آن را روانه بازار می کند و یا از اطرافیان خود می خواهد که پس از استفاده کامل از محصول نظرات واقعی شان را در خصوص ویژگی های مختلف و کارکرد محصول بیان کنند. در ادامه و پس از بررسی نظرات شروع به ساختن شاخص هایی می کند که بتواند با آن بصورت کمّی ابعاد مختلف توسعه محصول را اندازه گیری کرد. در گام بعدی اقدام به اندازه گیری و مقایسه شاخص ها می کند. و در نهایت هم از بازخورد حاصل شده، محصول و فرآیند خدمات رسانی را بهبود می بخشد.

ناب آفرین شخصی است که با داده های واقعی سر و کار دارد؛ داده های حاصل از مشاهده نزدیک که با ریزبینی جمع آوری شده است. ناب آفرین دقیقا می داند در هر لحظه چه باید کرد. مدام درحال اندازه گیری و مطابقت داده ها با برنامه از پیش تعیین شده است. ناب آفرین منتظر شانس نیست؛ به قسمت اعتفاد دارد اما نه به ای معنی که دست روی دست بگذارد و منتظر شود تا اتفاقات خوب برایش رقم خورد، بلکه خودش اتفاقات خوب را رقم می زند. در طی این مسیر نیز اگر دچار شکست شود، آن شکست را فقط بخشی از قسمت می داند.

در واقع اینطور می توان گفت شخص «ناب آفرین» یک مهندسِ ارزش است؛ به این معنی که مدام در حال اندازه گیری این است که محصولی که در اختیار مشتریان قرار می دهد چه کارکردهای مفیدِ بیشتری می تواند داشته باشد و چه کارکردهای غیرمفیدِ هزینه زایی را می توان حذف کرد و ارزش والاتری را در اختیار مشتریان قرار داد!

 

اگر بخواهم به شما در یک جمله بگویم که «ناب آفرین» کیست؛ می گویم کسی است که همواره دنبال راهی است که بتواند ده ها برابر مبلغی که از مشتری می گیرد، به مشتری ارزش خالص ارائه کند!

میثم هاشمی نژاد

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

استارت آپ

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

بانک اطلاعاتی

چهار روش گسترش بانک اطلاعاتی مشتریان

چهار روش گسترش بانک اطلاعاتی مشتریان

مدیریت فروش

برای مشتری راه حل مهم است نه عذرخواهی!

برای مشتری راه حل مهم است نه عذرخواهی!

بیزینس پلن

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

برنامه ریزی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

مشاهیر

از قهرمانی جهان تا مدیریت کسب و کار

از قهرمانی جهان تا مدیریت کسب و کار

کارآفرینی زنان

8 روش کاربردی مقابله با استرس کاری

8 روش کاربردی مقابله با استرس کاری

خلاقیت و نوآوری

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

کارآفرینی زنان

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت