شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیاستارت آپ ناب آفرین کیست؟

ناب آفرین کیست؟افزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

ناب آفرین کسی است که ارزش ناب خلق می کند؛ ارزشی که هم برای مشتری بسیار کارآمد است  و هم برای خود کارآفرین!!


به زبان بسیار ساده «ناب آفرین» به کسی گفته می شود که ناب آفرینی می کند. فرآیند ناب آفرینی مشتمل بر یک چرخه پنج مرحله ای است. چرخه ای که در ابتدا شخص ناب آفرین یک فرضیه مثبت را درون ذهن خود تبدیل به ایده می کند و شروع به پرورش آن می کند و بی گدار به آب نمی زند. حال برای اینکه بصورت کامل دقیق و شفاف متوجه شود که مشتریان بالقوه چگونه استقبالی از محصولش می کنند، یک نمونه بسیار کوچک از آن را روانه بازار می کند و یا از اطرافیان خود می خواهد که پس از استفاده کامل از محصول نظرات واقعی شان را در خصوص ویژگی های مختلف و کارکرد محصول بیان کنند. در ادامه و پس از بررسی نظرات شروع به ساختن شاخص هایی می کند که بتواند با آن بصورت کمّی ابعاد مختلف توسعه محصول را اندازه گیری کرد. در گام بعدی اقدام به اندازه گیری و مقایسه شاخص ها می کند. و در نهایت هم از بازخورد حاصل شده، محصول و فرآیند خدمات رسانی را بهبود می بخشد.

ناب آفرین شخصی است که با داده های واقعی سر و کار دارد؛ داده های حاصل از مشاهده نزدیک که با ریزبینی جمع آوری شده است. ناب آفرین دقیقا می داند در هر لحظه چه باید کرد. مدام درحال اندازه گیری و مطابقت داده ها با برنامه از پیش تعیین شده است. ناب آفرین منتظر شانس نیست؛ به قسمت اعتفاد دارد اما نه به ای معنی که دست روی دست بگذارد و منتظر شود تا اتفاقات خوب برایش رقم خورد، بلکه خودش اتفاقات خوب را رقم می زند. در طی این مسیر نیز اگر دچار شکست شود، آن شکست را فقط بخشی از قسمت می داند.

در واقع اینطور می توان گفت شخص «ناب آفرین» یک مهندسِ ارزش است؛ به این معنی که مدام در حال اندازه گیری این است که محصولی که در اختیار مشتریان قرار می دهد چه کارکردهای مفیدِ بیشتری می تواند داشته باشد و چه کارکردهای غیرمفیدِ هزینه زایی را می توان حذف کرد و ارزش والاتری را در اختیار مشتریان قرار داد!

 

اگر بخواهم به شما در یک جمله بگویم که «ناب آفرین» کیست؛ می گویم کسی است که همواره دنبال راهی است که بتواند ده ها برابر مبلغی که از مشتری می گیرد، به مشتری ارزش خالص ارائه کند!

میثم هاشمی نژاد

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

کارآفرینی زنان

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

فروش حضوری

تاثیر زبان بدن در فروش

تاثیر زبان بدن در فروش

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

استارت آپ

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

هوش مالی

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

مدیریت بازاریابی

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

مدیریت فروش

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت