شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیفروش حضوری بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروشافزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

اگر قرار باشد شخصی برای توسعه کسب و کار و افزایش فروش به شما مشاوره دهد باید چند ویژگی داشته باشد: اول از محصول و بازار شما را شناخت خوبی داشته باشد. دوم آنکه خودش کسب و کاری داشته باشد که فروش خوبی در آن رقم می خورد و سوم مصداق حرفی که می زند باشد! ضمنا مشاور خوب کسی است که بتواند خودش را جای شما بگذارد. 

 


مشتریان شما

اول از همه آنکه محصول شما را استفاده کرده باشد. از همه ویژگی های محصول یا خدمات شما شناخت کافی داشته باشد، از جایگاه مشتری بتواند زوایایی پنهان را که شما قادر به دیدن آن نیستید خیلی خوب مشاهده کند. به یاد داشته باشید مشتریان شما بهترین مشاوران شما هستند. مشتریانی که اگر حس واقعی شان را از محصول یا خدماتی که ارائه می دهید به شما بگویند، کسب و کارتان سکه خواهد شد. اما مشکل آنجاست که مشتریان با زبانِ بی زبانی با ما صحبت می کنند. زبانی که فهمیدنش نیاز به تحلیل کارشناسانه دارد. مشتری همیشه با رفتارش با ما صحبت می کند. پس اگر قدرت تحلیل رفتار مشتری را می خواهید باید کارشناس شوید یا سراغ کارشناس بروید!

 

خود شما

دوم اینکه خودش سابقه فروش داشته باشد، کسب و کار داشته باشد و با مشتریان واقعی سر و کله زده باشد. خب چه کسی بهتر از خود شما؟ شمایی که در کسب و کارتان از همه مشاوران موجود در دنیا، فوت و فن کار خودتان را بهتر می شناسید! البته به شرط اینکه ذهنت‌تان چارچوب نداشته باشد. برای اینکه بتوانید خیلی خوب رفتار مشتری و رفتار بازار را تجزیه و تحلیل کنید باید قدرت این را داشته باشید که از بیرون به کسب و کارتان نگاه کنید و مستلزمِ داشتن این نوع نگاه به کسب و کار، خودش نیاز به ذهنی آرام و خالی از دغدغه های روزمره دارد. ساختار ذهن انسان به گونه ای است که در صورت درگیری با مسائل تکراری شکل ثابتی به خود می گیرد و برای خودش چارچوب و سقف می سازد و قدرت نگاه کردن از بیرون به مسائل را از صاحبش صلب می کند. "بیخود نیست که می گویند بزرگترین نوآوری ها را کسانی انجام داده اند که در آن صنعت خبره نبوده اند"!!

 

کارشناس توسعه کسب و کار

مهم تر از همه مصداق حرفی که می زند باشد؛ یعنی اگر ترفندی را به شما آموزش می دهد حداقل چند بار آن ترفند را استفاده کرده باشد. مثلا اگر به شما زبان بدن آموزش می دهد آیا حین فروش خودش رعایت می کند؟ اگر فروش تلفنی آموزش می دهد آیا می تواند تلفنی هر چیزی را بفروشد؟

حال برای اینکه بسنجید شخصی واقعا کارشناس توسعه کسب و کار است یا خیر ابتدا سطح تخصصش را بسنجید. برای این کار چند سوال عمومی از کسب و کارتان را مطرح کنید و جواب را تحلیل کنید. بدیهی است کسی که تخصص کافی نداشته باشد، پاسخ سطحی خواهد داد و نگاه عمیقی به موضوع را پیش پای شما قرار نخواهد داد.

میثم هاشمی نژاد


 

«ناب آفرینی» این افتخار را دارد که هم پای شما تا رسیدن به موفقیت کنارتان باشد. جهت برقراری ارتباط با کارشناسان توسعه کسب و کار و دریافت مشاوره و پرسش و پاسخ کافیست عدد 20 را به شماره 09128510215 پیامک کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

هوش مالی

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

مدیریت بازاریابی

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

مدیریت فروش

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

مدیریت بازاریابی

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

کارآفرینی زنان

توصیه های یک زن کارآفرین میلیونر برای موفقیت

توصیه های یک زن کارآفرین میلیونر برای موفقیت

مدیریت مالی شخصی

چهار حساب طلایی؛ بهترین روش مدیریت هزینه ها و پس انداز

چهار حساب طلایی؛ بهترین روش مدیریت هزینه ها و پس انداز

مدیریت مالی شخصی

راه رهایی از فقر چیست؟

راه رهایی از فقر چیست؟

مدیریت مالی شخصی

نکات کلیدی در مورد چک

نکات کلیدی در مورد چک

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

  • کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

    کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

    بطور کلی برای تولید و فروش محصولتان سه نوع استراتژی وجود دارد. انتخاب و اعمال هر یک از استراتژی های فروش بسته به شرایط و نوع کسب و کار شما می تواند متفاوت باشد. در ادامه همراه «ناب آفرینی» باشید تا ضمن معرفی هر یک از استراتژی های فروش، به شما بگوییم که کدام استراتژی فروش برای شما مناسب تر است! این بسیار مهم است که شما در تعامل با مشتری چه استراتژی فروشی داشته باشید و در تبلیغات روی آن مانور دهید و مشتری را متقاعد به پذیرش برتری خود نسبت به رقبا کنید.

     

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت