شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیکسب و کار اینترنتی فروش اینترنتی بیشتر با دانستن چند نکته ساده

فروش اینترنتی بیشتر با دانستن چند نکته سادهافزودن دیدگاه

مفهوم فروش اینترنتی برای کسب و کارها، تنها یک انتخاب نیست؛ بلکه اصلی غیرقابل اجتناب برای حفظ مزیت رقابتی است که به افزایش کیفیت و پویایی و دسترسی مشتریان به بازارها، کاهش قیمت و زمان دسترسی به بازار منجر می شود.


در چنین شرایطی کسب و کارهای اینترنتی با رقبای بیشتری مواجه هستند و پیشرو بودن در محیط تجارت الکترونیک به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. مهم ترین دلیل عدم موفقیت کسب و کارهای اینترنتی فقدان اعتماد و عدم اطمینان در محیط مجازی است. کمبود اعتماد در فعالیتهای برخط مانع اصلی است که رشد در تجارت الکترونیک را به تأخیر می اندازد. در محیط مجازی، فروشندگان و مشتریان از طریق مرورگر وب با هم در تعامل هستند. اعتماد مشتریان به شرکت های برخط از طریق عناصری فراتر از محیط فیزیکی فروشگاه یا ارتباطات رودررو با فروشنده ایجاد می شود. در این مطلب قصد داری نگاهی بیندازیم به مهمترین عواملی که باعث می شود فروش اینترتی رونق بیشتری بگیرد.

 

- کیفیت وب سایت

مواردی اعم از ایجاد مطالب فرامتنی، زمان پاسخ دهی مناسب به مشتری و وجود موتورهای جست و جوی موردنیاز مشتری، باعث بهبود کیفیت محتوای وب سایت خواهد شد. طراحی ضعیف وب سایت و نقص در اطلاعات ارائه شده در وب سایت، به کاهش کیفیت وب سایت و کاهش اعتماد مشتریان منجر می شود که تمامی این موارد در نهایت قصد خرید آنلاین افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. کیفیت وب سایت هم به صورت مستقیم و هم از طریق متغیرهای واسط نظیر اعتماد به وب سایت، بر قصد خرید آنلاین تأثیر می گذارند.

 

- رضایت مشتری

رضایت مشتری یکی از مفاهیم کلیدی در ارزیابی کیفیت خدمات حوزه تجارت الکترونیک است. رضایت مشتری به معنای واکنش مشتری به حالت اجرا و صدور حکم مشتری از حالت ایجادشده است. رضایتمندی مشتریان موجبات ارتقای سطح وفاداری مشتریان، کاهش موانع و هزینه های بازاریابی، دستیابی به مشتریان جدید، بهبود اثربخشی تبلیغات و ارتقای شهرت سازمان در بازار کسب و کار را به همراه دارد.

 

- اعتماد مشتری

مفهوم اعتماد، ساز و کاری است که نقش خود را در کاهش ریسک شکاف اطلاعاتی بین خریدار و فروشنده ایفا می کند. نظر به اهمیت موضوع اعتماد در بستر تجارت الکترونیک، درک و شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد در بستر تجارت الکترونیک مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته و تعاریف متعددی در خصوص اعتماد مطرح شده است. برای مثال، اعتماد به معنای اعتقاد به این است که شخصی دیگر در راستای برآورده ساختن خواسته های ما اقدام می کند. در تعریف دیگری، از اعتماد به حالتی روان شناختی یاد شده است که طرفین معامله نسبت به تداوم رابطه تجاری خود و یا در رسیدن به هدف از پیش تعیین شده دارند.

 

- قصد خرید مجدد

مصرف کنندگان همواره در پی اتخاذ تصمیماتی برای خرید کالا یا خدمات موردنیاز خود هستند. این تصمیمات در قالب یک فرآیند پنج مرحله ای شامل شناخت مسئله مورد بحث، جست و جو برای جمع آوری اطلاعات، ارزیابی گزینه های احتمالی، تصمیم به خرید و در نهایت رفتار پس از خرید مطرح شده است.

خروجی این تصمیمات، مصرف کننده را در رسیدن به اهداف خود، شامل انجام بهترین انتخاب از میان فعالیت های جایگزین، کاستن از میزان کوشش در تصمیم گیری، به حداقل رساندن هیجانات منفی و به حداکثر رساندن توانایی توجیه تصمیم، یاری می رساند. قصد خرید به عنوان یکی از مراحل پنج گانه تصمیم گیری خرید به دنبال کشف علت رفتاری خرید مصرف کننده از برندی خاص است. مصرف کنندگان در صورت عملکرد مطلوب وب سایت (شامل عوامل هوشمند برای مقایسه قیمت ها، چرخ دستی های خرید، روش پرداخت الکترونیکی، ساز و کارهای ردیابی سفارش ها و غیره)، به احتمال بیشتری سعی در خرید آنلاین می کنند.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

فروش حضوری

تاثیر زبان بدن در فروش

تاثیر زبان بدن در فروش

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

استارت آپ

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

هوش مالی

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

مدیریت بازاریابی

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

مدیریت فروش

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

مدیریت بازاریابی

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت