شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیاستارت آپ برندینگ شخصی یا پرسنال برندینگ چیست؟

برندینگ شخصی یا پرسنال برندینگ چیست؟افزودن دیدگاه

آیا تا به حال در مورد خودتان در اینترنت سرچ کرده اید؟ این موضوع می تواند تمرین جذابی باشد که بفهمید در حال حاضر چه چیزهایی در مورد شما در اینترنت وجود دارد و اینکه مردم درباره ی شما چگونه فکر می کنند. چه مقدار از این اطلاعات درست می باشد؟ و چطور می توانید دیگران را هیجان زده کنید!


اینکه یک فرد چطور خود را در اینترنت و رسانه های اجتماعی معرفی می کند، به اینکه مردم چگونه درباره ی شما فکر میکند تاثیر می گذارد. اگر کسی خواست که در مورد شما جستجو کند ، پروفایل شخصی شما را در رسانه های اجتماعی پیدا می کند و مطالبی در انجا قرار داده اید بر درک وی و قضاوت او بر شما تاثیر خواهد گذاشت. تاثیری که وجود دارد ممکن است اشتباه باشد- اما دیگر دیر شده است. در این قسمت ما به شما خواهیم آموخت که چگونه برند شخصی خودتان را معرفی کنید تا مطمئن شوید که در شبکه های اجتماعی یک چهره موجه از خودتان به جای بگذارید.

 

چرا شما باید یک برند شخصی داشته باشید؟

شرکت هایی مثل مک دونالد ، اپل ، رولز رویس هر کدام برند مشخص و تعریف شده و شفافی دارند. هر کدام یک بیانه ی ماموریت ، ارزش ها ، اهداف و لوگوی مشخصی دارند ، و شما میدانید که چه چیزی از آنها انتظار دارید. برند یک کسب و کار نقش ویژه ای در بخشی از فروش شرکت دارد.

 

برند این کسب و کارها بخش جدایی ناپذیر بازاریابی ، خدمات مشتریان و هر چیزی است که آنها با مشتریانشان ارتباط دارند. در دنیای رسانه های اجتماعی ، آنها لازم است که نظرات در مورد برندشان را بخوانند و به این طریق بتوانند جلو هر گونه مساله ای را که ممکن است به کسب و کارشان صدمه بزند بگیرند و یا اینکه نکات مثبت کسب و کار خود را پر رنگ تر کنند. رسانه های اجتماعی بسیار سریع هستند. اگر یک مساله به درستی پاسخ داده نشود و یا مورد بررسی قرار نگیرد.

این موضوع می تواند بسیار اسان به یک شرکت صدمه برساند . اگر شما میخواهید در مورد یک کسب و کار یا یک برند تحقیق کنید ، رسانه های اجتماعی این اجازه را به شما میدهند که ببینید آن کسب و کار چه چیزهایی را بیان کرده است و مهم تر از آن دیگران در مورد آن کسب و کار چه گفته اند.

برند شخصی شیوه ای است که شما خودتان را در رسانه های اجتماعی معرفی می کنید و بنابر این روشی است که دیگران شما را می بینند. در زندگی آفلاین تان ، شما احتمالا بر اینکه چگونه جلوی دیگران حاضر شوید محتاط هستید. این برای شما اهمیت دارد که یک شخص اجتماعی ، باهوش یا فعال دیده شوید. همه ی این ها بخشی از برند شخصی شماست و لازم است که در زندگی آن لاین شما نیز نمود پیدا کند. این که چطور به نظر می رسید نیز بخشی از برند شماست.

همان طور که جف بزوس ، موسس آمازون می گوبد : " برند شما چیزی است که مردم درباره ی شما می گویند وقتی که پیش شما نیستند. شما باید زمانی صرف کنید و برند شخصی خود و آنچه که دوست دارید دیده شوید را در اینترنت تعریف کنید  و باید به همان شیوه در اینترنت  و در رسانه های اجتماعی رفتار کنید.

 

همان طور که دیدید برند شخصی درباره ی معرفی کردن خود به اینکه چه کسی هستید و چه جایگاهی دارید. یک برند شخصی قوی قابل اعتماد است .برند شخصی شما باید بر اساس ارزش های شخصی ، مهارت ها ، اهداف ، شخصیت ، اینکه چطور به نظر می رسید ، اینکه چه میگویید و چه انجام می دهید باشد.

وقتی که شما برند شخصی خودتان را درک کردید ، شما باید برندتان را هم به صورت آنلاین و هم آفلاین زنده کنید ( ایجاد کنید). برای دیگران آشکار خواهد شد که برند شما چیست و شما قادر خواهید بود افرادی را که میخواهید با انها در ارتباط باشید را چه در سطح شخصی و چه در سطح حرفه ای جذب کنید.

برند شخصی ترکیبی از ویژگی های زیر است :

  • ارزش های شما
  • توانایی های شما
  • مهارت های شما
  • شخصیت شما
  • اینکه چطور به نظر می رسید
  • چه چیزی می گویید و انجام می دهید

 

ارزش های شما

ارزش ها چیزهایی هستند که شما در زندگیتان  اعتقاد دارید مهم هستند ( چه در خانه و چه در محل کار)

ارزش های شما بر اینکه تصمیم میگیرید چه چیزهایی در زندگی مهم هستند تاثیر می گذارد و احتمالا ابزار سنجشی است که از ان استفاده میکنید تا ببینید که زندگی شما بر طبق آنچه که میخواهید پیش می رود.

برای مثال اگر برای شما  خانواده مهم است و فرد خانواده دوستی هستید در صورتی که به طور مداوم 70 ساعت در هفته به کار و فعالیت بپردازید احتمال اینکه تحت فشار و استرس قرار بگیرید زیاد است امااگر شما شخصی موفقیت طلب باشید ممکن است که این میزان کار را بپسندید.

 

درباره ی زمان هایی فکر کنید ( در خانه و در محل کار)

  • بیشترین لذت را از یک فعالیت می برید.
  • کار را کاملا انجام می دهید و از نتیجه ی کار بسیار خوشنود هستید.
  • احساس غرور میکرده اید.

 

مهارت ها شما

بیایید صادق باشیم ، شما ممکن است که است که در لیست ارزش هایتان خلاقیت را وارد کرده باشید ، اما اگر استعداد خلاقیت را ندارید ، ممکن است دست یابی به این موضوع دشوار باشد.به مهارت هایتان فکر کنید ، چیزهایی که شما واقعا در انجام دادنشان خوب هستید و اینکه چگونه این مهارت ها ، نشان  دهنده ی ارزش های شماست. ممکن است به این احتیاج داشته باشید که لیست ارزش هایتان را اصلاح کنید.

مهارت های شما بخشی از برند شخصی شما را شکل می دهد. لیستی از مهارت هایتان بسازید و بیندیشید که این مهارت ها چطور می توانند معرف شما باشند. بعضی از پروفایل های سایت های اجتماعی مهارت های شما را نیز ثبت می کنند .

 

اهداف شما  your goals

در زندگی میخواهید به چه چیزی برسید؟ برای چه چیز یا چه چیزهایی تلاش می کنید؟ چه چیزهایی به شما انگیزه می دهد؟ دوست دارید که به چه چیزی شناخته شود؟ ( چگونه شناخته شوید؟)درک اینکه کارهایی که میخواهید انجام دهید و کجا می خواهید بروید به شما کمک می کند که بدانید چگونه باید از رسانه های اجتماعی برای دست یابی به اهدافتان استفاده کنید.

 

چطور به نظر می رسید.  How you looks

برند شخصی شما باید منعکس کننده اینکه شما در دنیای مجازی یا واقعی چگونه هستید ، باشد.اگر برند شخصی شما به گونه ای است که فرد خلاق هستید و لباس های خاص می پوشید ، در رسانه های اجتماعی هم باید چنین عکس هایی را به نمایش بگذارید و اگر شما یک فرد " حرفه ای " هستید، پس در رسانه های اجتماعی هم چنین شخصیتی را نشان دهید.

 

شخصیت شما  your personality

 این که چه کسی هستید نیز بخشی از برند شخصی شما را شکل می دهد. شخصیت شما باید بخشی اساسی از برند شما باشد.

 

چیزهایی که می گویید و انجام می دهید.

لازم است که ارزش هایتان را در برند شخصیتان به نمایش بگذارید.چیزی که شما می گویید یا انجام می دهید باید نشان دهد برندتان باشد. برای مثال اگر برند شخصی شما شامل ارزش نهادن به سلامت می باشد باید از صحبت کردن و تعریف کردن از غذاهای فست فود خودداری کنید.

به طور مشابه آنچه که انجام می دهید نیز باید بخشی از برند شخصی تان شود.شما باید در برند شخصی تان زندگی کنید.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

فروش حضوری

تاثیر زبان بدن در فروش

تاثیر زبان بدن در فروش

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

استارت آپ

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

هوش مالی

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

مدیریت بازاریابی

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

مدیریت فروش

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

مدیریت بازاریابی

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت