شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیویدئو ویدیو: هر اشتباهی برای شما یک درآمد قابل توجه است!

ویدیو: هر اشتباهی برای شما یک درآمد قابل توجه است!افزودن دیدگاه

جک ما در ماه مارس 2017 با دارایی خالص 45 میلیارد دلار در رتبه سوم از فهرست ثروتمندترین افراد چین قرار گرفت. وی هم‌اکنون در رتبه ۲۰ از فهرست ثروتمندترین افراد جهان مجله فوربز قرار دارد.

ما یون (Ma Yun) معروف به جک ما، موسس و رئیس هیئت مدیره‌ی گروه علی بابا (Alibaba)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیک چین و در حال حاضر سومین فرد ثروتمند کشور چین است. تا نوامبر سال ۲۰۱۷، سرمایه‌ی شخصی جک ما حدود ۴۷.۸ میلیارد دلار گزارش شده است.


وقتی مجری از جک ما می پرسد که اگر الان یک جوان 25 ساله بودید چه کار می کردید؟ ببینید "جک ما" چه پاسخی می دهد.

جک ما: البته حاضرم هر کاری کنم تا دوباره به جوانی برگردم (با خنده)؛ ابتدا به چین می رفتم و بازار چین را میدیدم. بعد از ان به آمریکا می رفتم و از انجا به کره بر میگشتم. صادقانه بگویم که به نظر من فرصت ها همه جا وجود دارند.

الان مردم اینترنت را آینده ی همه چیز می دانند؛ اما ده سال پیش اینطور نبود. وقتی کسی به اینترنت اعتمادی نداشت اینترنت خیلی خوب بود. امروز کار در اینترنت خیلی سخت و پیچیده است چون آدم های با هوش وارد دنیای اینترنت می شوند؛ در نتیجه شما باید به حاشیه بزنید!

فرصت های بسیار زیادی وجود دارد. اگر واقعا علاقه مند به راه اندازی رستورانی هستید، از فناوری اطلاعات کمک بگیرید تا بی نقص و خاص باشید. اگر می خواهید یک ارایشگاه باز کنید، برای اینکه با سایرین متفاوت باشید حتما از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره بگیرید. اینطور نیست که فقط کسب و کارهای با فناوری های پیشرفته موفق باشند؛ کارهای زیادی هستند که اگر از فناوری های اطلاعات در آن ها استفاده کنید نتایج فوق العاده ای هم خواهید گرفت.

یکبار نخست وزیر به من گفت که تو یک نابغه ای! به او گفتم که فکر نکنم یک نابغه باشم، اگر چه دوست دارم نابغه باشم؛ اما وقتی کنار بیل گیتس میشینم، وقتی من می تونم چینی حرف بزنم و اون نمی تونه احساس نابغه بودن می کنم (لبخند) و زمانی هم انگلیسی صحبت می کنم خیلی بد نیست!

ما همه باید بر خلاف رویه رایج فکر کنیم. اگر همه بر سر یک موضوعی موافق بودند، یک دقیقه صبر کنید و درباره آن موضوع فکر کنید. ایا واقعا حق با آن هاست؟ اگر همه مخالف چیزی بودند یک لحظه صبر کنید و به آن موضوع فکر کنید.

 

پس در 25 سالگی نگران هیچ چیز نباشید. هر اشتباهی برای شما یک درآمد قابل توجه است! من این را به خودم گفتم و به شما هم میگم. قبل از 20 سالگی یک دانش آموز خوب باشید. اگر می خواهید کارآفرینی کنید فعلا فقط تجربه اندوزی کنید. پیش از 30 سالگی بروید دنبال یک نفری در یک کمپانی کوچک (معمولا در یک کمپانی بزرگ خیلی خوب می توانید فرآیندسازی را یاد بگیرید و شما بخشی از یک سیستم بزرگ هستید) اما وقتی در یک کمپانی کوچک کار می کنید، شور و شوق و علاقه و رویاها رو یاد می گیرید. انجام دادن همزمان چندین کار مختلف را یاد می گیرید.

پس قبل از 30 سالگی مساله این نیست که در کدام کمپانی کار می کنید، مساله مهم این است که رئیس شما چه کسی باشد. یک رئیس خوب یک طور متفاوتی به شما آموزش می دهد.

 

بین 30 تا 40 سالگی اگر واقعا می خواهید یک کارآفرین باشید، باید خیلی روشن به این موضوع فکر کیند که زمان آن رسیده که برای خودتان کار کنید. بین 40 تا 50 سالگی شما باید کارهایی را انجام دهید که در آن واقعا خوب هستید. سعی نکنید در حوزه های جدید وارد شوید. برای اون سن دیگر دیر شده است. البته ممکن است موفق شوید. اما احتمال شکست بسیار زیاد است. پس 40 تا 50 سالگی روی موضوعاتی تمرکز کنید که در ان مهارت دارید. بین 50 تا 60 سالگی با جوانان کار کنید چون آن ها بهتر از شما می توانند کارها را انجام دهند. پس به آن ها تکیه کنید و روی آن ها سرمایه گذاری کنید و مطمئن باشید که جوانان قابل اعتماد هستند.

بعد از 60 سالگی هم وقت تان را صرف خودتان کنید، کنار ساحلو زیر آفتاب! معمولا در ان سن تغییر برای شما کمی دیر شده است.

این توصیه من به جوانان است. وقتی 25 سالتان است به اندازه کافی مرتکب اشتباه شوید. نگران نباشید، زمین بخورید و دوباره بلند شوید. باز هم زمین بخورید و بلند شوید و از ان لذت ببرید. شما فقط 25 سالتان است. از دنیا لذت ببرید. 

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

هوش مالی

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

مشاهیر

کاش زودتر شروع می‌کردم

کاش زودتر شروع می‌کردم

مدیریت فروش

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

راه اندازی کسب و کار

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

هدف گذاری

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

خلاقیت و نوآوری

چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیم

فروش تلفنی

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

استارت آپ

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت