شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیهوش مالی 4 پیشنهاد ساده برای سرمایه‌گذاری کم‌خطر اما پرسود

4 پیشنهاد ساده برای سرمایه‌گذاری کم‌خطر اما پرسودافزودن دیدگاه

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا ثروتمندان ثروتمند باقی می‌مانند یا اینکه اصلا چگونه به این ثروت دست یافته‌اند؟

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا ثروتمندان ثروتمند باقی می‌مانند یا اینکه اصلا چگونه به این ثروت دست یافته‌اند؟ کارشناسان می‌گویند بخش اعظمی از موفقیت مالی هر فرد به مدیریت صحیح سرمایه آن شخص بستگی دارد. با این حال، با توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌شماری که این روزها وجود دارد، انتخاب اینکه پولتان را در کجا سرمایه‌گذاری یا پس‌انداز کنید تا حدی مشکل است.

 

گاهی اوقات فعالیت‌هایی که سود بالایی به شما می‌دهند، به همان نسبت از درجه ریسک بالایی نیز برخوردارند. البته برعکس این حالت هم وجود دارد؛ یعنی فعالیت‌هایی که خطر کمتری در آنها سرمایه شما را تهدید می‌کند به همان نسبت سود کمتری را نیز عاید شما می‌کنند.

 

بنابراین، بهترین گزینه، انتخاب فعالیت‌هایی است که در عین پرسود بودن، ریسک کمتری را نیز متوجه سرمایه شما کنند. ما در اینجا چند مورد از آنها را برای پیشنهاد دادن به شما انتخاب کرده‌ایم:

 

 

1- طلا بخرید

سرمایه‌گذاری در طلا همیشه سودآور است؛ بوی‍ژه زمانی که ارزش دلار کاهش می‌یابد. در واقع بین ارزش دلار و بهای طلا یک رابطه معکوس وجود دارد. با این حال، حتی در نوسانات شدید دلار و بحران‌های اقتصادی نیز طلا همواره یک پناهگاه امن برای سرمایه شما به شمار می‌رود. روند رشد بهای طلا در بازار به خوبی این ادعا را برای شما ثابت می‌کند.

 

2- ارز بخرید

نگهداری پول به صورت نقد همیشه یک انتخاب عاقلانه به شمار می‌رود؛ همانطورکه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما نیز پول خود را در خانه نگهداری می‌کردند. با این حال، این خطر وجود دارد که بالا رفتن نرخ تورم، ارزش سرمایه نقدی شما را کاهش دهد. اما اگر به جای واحد پولی کشورتان، پولتان را در قالب ارز دیگری نگهداری کنید، این خطر به کمترین حد ممکن کاهش می‌یابد. اگر چنین تصمیمی گرفتید،‌ ارز کشوری را برای سرمایه گذاری خریداری کنید که اقتصاد آن در حال رشد است یا فکر می‌کنید از آینده اقتصادی بهتری نسبت به سایر کشورها برخوردار است. 

 

3- در بانک پس‌انداز کنید

افتتاح حساب در بانک نیز یک را مطمئن و کم‌خطر برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. اگر چنین تصمیمی گرفتید، در جستجوی بانکی باشید که بالاترین نرخ سود را به شما می‌دهد. حسن سرمایه‌گذاری در بانک این است که هم ریسک بسیار کمی سرمایه شما را تهدید می‌کند و هم هر زمان که اراده کنید می‌توانید فورا پول خود را از آن خارج کنید.

 

4- اوراق قرضه یا اوراق مشارکت بخرید

با خرید این اوراق از دولت یا از شرکت‌های خصوصی شما خود را در یک سرمایه‌گذاری کم‌خطر با سود نسبتا خوب شریک می‌کنید اما در این نوع سرمایه‌گذاری شما در یک دوره زمانی مشخص نمی‌توانید به سرمایه خود دسترسی داشته باشید. در عوض، سود شما از خرید این اوراق تضمین‌شده است و در مورد اوراق قرضه نیز دولت پشتیبان آنهاست.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار یعنی توسعه فروش

توسعه کسب و کار یعنی توسعه فروش

کارآفرینی زنان

مادر نمونه یا کارمند ایده آل

مادر نمونه یا کارمند ایده آل

هوش مالی

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

مشاهیر

کاش زودتر شروع می‌کردم

کاش زودتر شروع می‌کردم

مدیریت فروش

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

راه اندازی کسب و کار

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

هدف گذاری

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

خلاقیت و نوآوری

چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت