شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیراه اندازی کسب و کار آیا شما می توانید یک کارآفرین موفق باشید؟

آیا شما می توانید یک کارآفرین موفق باشید؟افزودن دیدگاه

«کارآفرین» در پیشرفت اقتصادی هر سازمان و جامعه‌ای نقش کلیدی دارد. او موقعیت‌های نو و جدید رابه اقتصاد معرفی می‌کند. او فقط مالک سرمایه‌های سازمان نیست، بلکه با به دست گرفتن رهبری کسب و کار با استعداد‌ها و قوای ذهنی خود، از فرصت‌ها به سرعت بهره‌برداری می‌کند.

شروع یک کسب و کار می تواند یک تجربه هیجان انگیز و با ارزش باشد این موضوع می‌تواند مزایای متعددی از قبیل مدیر و کارفرمای خود بودن را برای شما به دنبال داشته باشد؛ از جمله اینکه شما می توانید برنامه ریزی و هدف گذاری برای زندگی تان را خود بر عهده بگیرید. ایجاد یک زندگی دلخواه چیزی است که شما از آن لذت می برید، اما برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق نیاز به برنامه ‌ریزی دقیق، خلاقیت، کار سخت و داشتن پشتکار است؛ در نظر بگیرید که آیا شما دارای ویژگی های زیر و مهارت هایی که معمولا کارآفرینان موفق دارای این ویژگی ها هستند را دارید؟

1- ریسک پذیر بودن و در نظر گرفتن خطرات توسط کارآفرین موفق

مدیر بودن شما به این معنی است که شما تصمیم گیری هایی که دارید همیشه دارای درصدی ریسک و خطر می باشد؛ شما به عنوان یک مدیر تصمیم گیرنده و عهده‌دار این ریسک هستید. کارآفرینی شامل عدم قطعیت و نااطمینانی هایی است و این عدم قطعیت در شما و در زندگی شما را با هزینه‌های روبه رو خواهد کرد. اگر شما ریسک پذیر هستید، کارافرینی ممکن است بهترین فعالیت برای شما باشد. لذت بردن از هیجانات ناشی از این ریسک ها و عدم قطعیت های موجود در فرآیند کارآفرینی نیز عامل دیگری است که شما به عنوان کارآفرین باید داشته باشید. اگر این فاکتور را دارید پس راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی بهترین فعالیتی است که به شما توصیه می شود.

2-استقلال طلبی کارآفرین موفق

کارآفرینان افرادی استقلال‌طلب هستند؛ اگر شما هم استقلال‌طلبی بالایی دارید، ورود به حوزه کارآفرینی حتما به شما توصیه می شود

3- متقاعد کننده بودن کارآفرین موفق

شما ممکن است بزرگترین و بهترین ایده کارآفرینی را برای شروع یک کسب و کار موفق داشته باشید، اما اگر شما نتوانید مشتریان، کارمندان و وام دهندگان بالقوه و یا شرکای خود را برای عملیاتی کردن ایده خود متقاعد کنید عملاً هیچ کاری را نمی توانید از پیش ببرید. پس متقاعدکنندگی و توانایی در این موضوع برای کارآفرین شدن شما ضروری است. کارآفرینان متقاعد کنندگان توانمندی هستند و توانایی بسیار بالایی در همراه کردن سایرین با خود دارند.

4- توانایی مذاکره کارآفرین موفق

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک و یک کارآفرین موفق شما باید از فن بیان و توانایی مذاکره و چانه زنی بالایی در عقد قراردادها برخوردار باشید. خبر خوب آن که توانایی مذاکره و فن بیان به هیچ وجه ذاتی نیست بلکه یک هنر آموختنی است. پیشنهاد ما این است که قبل از راه اندازی کسب و کار حتما در این زمینه آموزش ببینید.

5- خلاقیت و نوآوری بودن کارآفرین موفق

آیا شما قادر به تولید ایده های جدید و فکر کردن به نوآوری هستید؟ آیا می توانید راه حل های جدید برای حل مشکلات ارائه دهید؟ کارآفرینان باید قادر به تفکر خلاقانه باشند. اگر شما دارای بینش در مورد چگونگی امکان استفاده از فرصت های جدید هستید، کارآفرینی ممکن است مناسب ترین حوزه برای فعالیت های شما باشد. اگر شما اهل مشورت کردن با دیگران هستید این حوزه را انتخاب کنید.

6- کارآفرین موفق توسط دیگران پشتیبانی می شود

قبل از اینکه شما شروع به راه اندازی یک کسب و کار و کارآفرینی کنید مهم است که یک سیستم پشتیبانی قوی در محل فعالیت خود داشته باشید. شما مجبور هستید بسیاری از تصمیم گیری های مهم به، خصوص در اولین ماه های پس از راه اندازی کسب و کار خود را داشته باشید. اگر شما یک شبکه حمایتی از مشتریان برای پشتیبانی نداشته باشند موفقیت در کارآفرینی احتمالاً برای شما اتفاق نخواهد افتاد. پیدا کردن یک مربی کسب و کار و کارآفرینی، کسی که با تجربه است و از دانش بالایی نیز برخوردار است و تمایل به این دارد که شما را راهنمایی کند و مشاوره های به هنگام و نابی را در اختیارتان قرار دهد نیز کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

بازدیدهای مکرر از کسب و کارهایی که صاحبان آنها کارآفرینان موفقی هستند نیز به شما تجربه ضمنی بسیار گرانبهایی را منتقل خواهد کرد؛ همچنین مطالعه سرگذشت کرآفرینان موفق فوق العاده جذاب و انگیزه بخش خواهد بود.

پس بهتر است با وسواس و دقت، سخت کار کنید. قبل از بقیه از خواب بر خیزید، آیند نگر باشید، بیشتر از بقیه بیدار بمانید و حتی گاهی کمتر از بقیه بخوابید. این درجه از تلاش را تنها در صورتی می توانید حفظ کنید که کسب و کارتان را بر پایه هرآنچه که بدان شور و هیجان دارید بنا کنید.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

فروش حضوری

تاثیر زبان بدن در فروش

تاثیر زبان بدن در فروش

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

استارت آپ

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

هوش مالی

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

مدیریت بازاریابی

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

مدیریت فروش

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

مدیریت بازاریابی

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت