شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیمدیریت مالی شخصی با هر درآمدی لذت و تفریح داشته باشید؛ البته به شرط مدیریت صحیح!

با هر درآمدی لذت و تفریح داشته باشید؛ البته به شرط مدیریت صحیح!افزودن دیدگاه

پرداختن به لذت و تفریح، نه تنها مانع پیشرفت کسب و کار شما خواننده عزیز نمی شود، بلکه به شما انگیزه و انرژي مضاعفی در جهت پیشبرد اهداف و موفقیت در زندگیتان می دهد.


یکی از مواردي که شما خواننده گرامی، می بایست در زندگی خود رعایت کنید و به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که بخشی از فعالیتهاي خود را به لذت و تفریح اختصاص دهید. پرداختن به لذت و تفریح، نه تنها مانع پیشرفت کسب و کار شما خواننده عزیز نمی شود، بلکه به شما انگیزه و انرژي مضاعفی در جهت پیشبرد اهداف و موفقیت در زندگیتان می دهد. جهان هستی و طبیعت نیز، فرصتها، منابع و نعمتهاي بسیار فراوانی را به منظور لذت و تفریح ما فراهم کرده است. بنابراین، شما باید سهمی از درآمد خود را به عنوان بهاي بهره بردن از این لذت و تفریح بپردازید. این کار، باعث تشویق شما به بهتر کارکردن است. این کار در واقع پاداش به خودتان است. شما باید براي زحمتی که می کشید و درآمدي که از کسب و کار خود بدست می آورید، به خودتان پاداش دهید، آفرین بگویید و طعم لذت و شیرینی کسب و کار خود را بچشید تا با علاقه و لذت بیشتر به کسب و کار خود بپردازید. ما به شما تضمین می دهیم با پیگیري و اجراي این راهکارها، حتماً در کسب و کار خود ارتقا پیدا می کنید و پاداشهاي بزرگتري هم به خود می دهید.

در این نوشتار سعی داریم، راهکارهایی را به شما همراهِ گرامی ارائه دهیم، تا با توجه به درآمد فعلی خود، بتوانید آسانتر و هوشمندانه تر، لذت و تفریح خود را مدیریت کنید.

 

1- یادداشت علاقه مندي هاي لذت و تفریح

قبل از هر چیز، باید مشخص نمایید که دوست دارید، چه لذتها و تفریحاتی داشته باشید. در واقع، براي لذت و تفریح خود چه اهداف و برنامه هایی دارید. به طور مثال، قصد دارید به مسافرتها و تورهاي خارجی بروید، یا اینکه به منطقه اي خاص سفر کنید، و یا اینکه دوست دارید کارهاي هیجان انگیزي انجام دهید. به پاركها و مناطق گردشگري با طبیعتی بکر و زیبا بروید. یادداشت این علاقه مندي ها به شما در مسیر یک زندگی فوق العاده پرانرژي و بانشاط، جهت می بخشد. این کار به شما کمک می کند تا بدانید براي لذت و تفریح خود چه می خواهید انجام دهید و چه برنامه هایی براي آن دارید. همچنین با انجام این کار، مشتاق می شوید تا براي رسیدن به لذت و تفریح هاي مورد علاقه ي خود، درآمد بیشتري کسب کنید. یک راه عملی براي این کار این است که برنامه هایی را که می خواهید براي لذت و تفریح خود داشته باشید، ابتدا دسته بندي کنید و سپس علاقه ي خود را از میان آنها مشخص کنید.

 

2- بودجه بندي براي لذت و تفریح

پس از یادداشت علاقه منديهايتان، می بایست بودجه اي جداگانه براي لذت و تفریح خود اختصاص دهید. پیشنهاد ما به شما این است که ١۵ درصد از درآمد فعلی خود را به صورت ماهیانه براي لذت و تفریح خود در نظر بگیرید. در صورتی که بودجه اي براي لذت و تفریح خود تعیین نکنید، ممکن است در صورت زیاده روي، هزینه هاي زیادي را متحمل شوید و نتوانید به درستی بقیه ي حسابهاي مالی خود را مدیریت کنید. در صورت بی توجهی به لذت و تفریح نیز، از نشاط و شادابی لازم براي پیگیري برنامه هايتان برخوردار نخواهید بود.

 

3- انتخاب برنامه هاي لذت و تفریح متناسب با بودجه

متناسب با بودجه اي که در نظر گرفته اید، لیستی از لذت و تفریح هاي سالم را براي خود یادداشت کنید. یادداشت این برنامه ها، باعث می شود تا در زمانی که قصد تفریح و لذت دارید، دچار سردرگمی نشوید. براي یادداشت و لیست کردن این برنامه ها، ابتدا باید حدودي از میزان هزینه هاي مربوط به آن را بدانید. با کمی جستجو در اینترنت، و یا تحقیق، بررسی و پرسش می توانید اطلاعاتی از میزان هزینه ها در مورد انتخاب خود، بدست آورید.

پیشنهاد می کنیم، قبل از پرداختن به لذت و تفریح، تمامی جوانب را بسنجید و اطلاعات کافی در مورد آن کسب کنید. به طور مثال در صورتی که قصد سفر به مناطق یا شهرهاي دیگر دارید، از وضعیت جوي آن در روزهاي سفر، هتلها، میزان جمعیت و شلوغی، مناطق دیدنی و جذاب، سینماها، اماکن تفریحی و مراکز خرید آن اطلاعاتی کسب کنید. در این صورت سفري لذتبخش تر، به یادماندنی تر و آسانتر خواهید داشت.

در هر زمینه از لذت و تفریح خود سعی کنید، چند گزینه را لیست کنید، سپس از بین این گزینه ها، مناسب ترین را انتخاب نمایید. در این صورت، از لذت و تفریح خود راضی تر خواهید بود. به طور مثال، براي رفتن به رستوران و میل غذا، چندین رستوران را لیست کنید، سپس از بین آنها مناسب ترین را با توجه به سلیقه و بودجه تان انتخاب کنید. همچنین براي رفتن به پاركها و اماکن تفریحی، نیز می توانید همین کار را انجام دهید. برخی از دوستان، ترجیح می دهند به پاركها و اماکنی بروند، که داراي رستوران هاي خوب، شیک و با کیفیت است. با این کار هم از طبیعت پارك استفاده می کنند، و هم از رستوران هاي آن جهت میل غذا استفاده می کنند و هم مقرون به صرفه تر است. می توانید این موارد را نیز در نظر بگیرید.

 

4- ساده سازي لذت و تفریح

جهت استفاده ي بهینه از وقت و گذراندن بیشتر وقت خود به لذت و تفریح، می توانید از قبل بسیاري از کارها را انجام دهید و هماهنگی هاي لازم را صورت دهید. این کار، کیفیت لذت و تفریح شما را فوق العاده افزایش می دهد و شما را درگیر مسائل جانبی و دغدغه آفرین برنامه تان نمی کند. به طور مثال، در صورتی که قصد سفر دارید، کافی است فقط چند ساعت وقت بگذارید و هماهنگی هاي لازم را از راه دور (ارتباط تلفنی و یا اینترنت) انجام دهید. می توانید هتل خود را از قبل رزرو کنید، از برنامه ي سینماهاي آن و نمایشگاههاي آن اطلاع کسب کنید و در برنامه ي سفر خود بگنجانید و یا بلیط سینما را از قبل تهیه نمایید. ساعات کاري و فعالیت اماکن تفریحی و مراکز خرید آن را یادداشت نمایید. با یکی از آژانسهاي مسافري شهر مقصد تماس بگیرید و جهت گردش و جابجایی در شهر با آن آژانس، هماهنگ کنید. در صورت تمایل به شرکت در همایشی خاص در شهر مقصد، بلیط آن را به صورت اینترنتی تهیه نمایید.

همچنین برنامه ي چند روزه ي سفر خود را می توانید از قبل مشخص کنید. به این ترتیب، شما یک سفر فوق العاده بی نظیر و به یادماندنی خواهید داشت و نهایت لذت و استفاده را از سفر خود خواهید برد.

 

5- تنظیم دفترچه ي خاطرات و ثبت لحظات ماندگار

یکی از موارد اختیاري که به شما دوست گرامی پیشنهاد می کنیم، این است که براي لذت و تفریح خود، دفترچه اي تهیه نمایید، و سعی کنید لحظات ماندگار و خاطرات آن را ثبت کنید. با این کار، لحظه هایی را که به لذت و تفریح پرداختید، با خود نگه خواهید داشت. همچنین با مرور این دفترچه، حس لذت و شیرینی آن را همواره در وجود خود احساس می کنید. در واقع، با این کار، لذت خود را از زندگی چندین برابر می کنید. یکی دیگر از مزایاي این دفترچه ثبت و انتقال تجربیات حاصل از آن برنامه ي لذت و تفریح است. این، به نوبه ي خود کیفیت لذت و تفریح شما را ارتقا می دهد.

 

6- ثبت و تحلیل هزینه هاي لذت و تفریح

حتماً هزینه هایی را که در حین برنامه هاي لذت و تفریح می پردازید، ثبت نمایید. پس از انجام لذت و تفریح، به صورت دورهاي مثلاً ماهیانه، به تحلیل هزینه هاي آن بپردازید. آیا برنامه هاي لذت و تفریحتان از کیفیت خوبی برخوردار بودند؟ آیا انرژي و انگیزهي مضاعفی از این برنامه ها کسب کردید؟ آیا این برنامه ها مطابق میل شما و دلخواهتان بود؟ آیا این برنامه هاي لذت و تفریح، به عنوان یک پاداشی به خودتان، انگیزه ي لازم براي کسب درآمد بیشتر را در شما ایجاد کرد؟ چطور می توانید کیفیت این برنامه ها را ارتقا دهید؟ پاسخ به این سؤالها میتواند شما را در جهت ارتقاي کیفیت برنامهتان و نیز زندگیتان یاري رساند.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

تبلیغات

ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟

ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟

مدیریت فروش

چند نکته درباره ارزیابی عملکرد فروش

چند نکته درباره ارزیابی عملکرد فروش

توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار یعنی توسعه فروش

توسعه کسب و کار یعنی توسعه فروش

کارآفرینی زنان

مادر نمونه یا کارمند ایده آل

مادر نمونه یا کارمند ایده آل

هوش مالی

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

مشاهیر

کاش زودتر شروع می‌کردم

کاش زودتر شروع می‌کردم

مدیریت فروش

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

راه اندازی کسب و کار

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت