شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیتبلیغات انواع تبلیغات در یک نگاه

انواع تبلیغات در یک نگاهافزودن دیدگاه

تبلیغات به کمک روش های متفاوتی که کسب و کارها آن را به کار می گیرند، به شکل بسیار پیچیده ای از ارتباطات تبدیل شده تا بتوانند پیام خود را به مصرف کننده انتقال دهد. تبلیغ کنندگان امروزی طیف وسیعی از انتخاب ها در اختیار دارند.

تبلیغات به کمک روش های متفاوتی که کسب و کارها آن را به کار می گیرند، به شکل بسیار پیچیده ای از ارتباطات تبدیل شده تا بتوانند پیام خود را به مصرف کننده انتقال دهد. تبلیغ کنندگان امروزی طیف وسیعی از انتخاب ها در اختیار دارند. اینترنت به تنهایی بسیاری از این گزینه ها را فراهم می سازد، ویدئوهای وایرال، بنرها، آگهی های تبلیغاتی، وب سایت های حامیان، چت روم های برند شده و بسیاری موارد دیگر. در مقاله حاضر، با هدف ایجاد درکی بهتر از این تفاوت های بین بازاریابی و تبلیغات، می خواهیم برخی از انواع روش های تبلیغات را به طور مختصر به شما معرفی کنیم.


تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به عنوانی یکی از محرک های اصلی فروش جایگاه ویژه ای در اشکال مختلف تبلیغات دارد. اگر یک چیز حتمی درباره تبلیغات وجود داشته باشد، این است که متفاوت بودن چیز خوبی است. بسیار پیش می آید که مصرف کنندگان از آگهی های دیجیتال خسته می شوند، درست در این زمان است که بازگشت به برگه های چاپی، و احساس لمس کردن و پایداری که به وجود می آورند، قطعا گزینه خوبی است. تبلیغات چاپی معمولا می تواند سه طبقه فرعی داشته باشد:

۱- آگهی های دوره ای

در صورتی که شما از مجله، روزنامه یا هر چیزی که به طور دوره ای و منظم ارائه می شود، استفاده نمایید، پس به سراغ تبلیغات دوره ای رفته اید (به این نوع از تبلیغات در اصطلاح تبلیغات چاپی گفته می شود). برای دهه ها، آگهی چاپی استاندارد طلایی برای تبلیغ کنندگان و مشتریانشان بود. قرار گرفتن در مرکز مجله ای بزرگ یا کاور پشت روزنامه به معنای در معرض دید میلیون ها نفر قرار داشتن بود.

۲- تبلیغ در بروشورها، جزوه ها و برگه های کوچک

اگرچه برخی از این موارد می توانند درون صفحات روزنامه ها و مجلات قرار گیرند، با این حال به عنوان موجودیتی مجزا درنظر گرفته می شوند (معمولا به این دلیل که شانس دیده شدن کمتری دارند). از این روش هنگامی استفاده کنید که اطلاعاتی بسیار بیشتر از آن چیزی دارید که بتوان در یک آگهی چاپی گنجانده شود.

۳- پست مستقیم

هر یک از فنون ذکر شده در بالا می توانند در پست مستقیم گنجانده شوند. تبلیغات پست مستقیم یعنی برگه چاپی شما مستقیما برای مصرف کننده پست شوند. این فنی است که توسط آژانس های بازاریابی نامرغوب مورد سوء استفاده قرار گرفته و همچنان قرار می گیرد. اگر پست مستقیم به درستی انجام و خلاقانه طراحی شود، می تواند به صورت هوشمندانه مشتری در مورد محصول یا خدمت متقاعد کرده و در نتیجه روشی عالی برای درگیر نمودن مشتری باشد.


تبلیغات چریکی

تبلیغات چریکی، که به رسانه محیطی نیز معروف است، در طی ۲۰ سال گذشته به روشی دائمی برای تبلیغات تبدیل شده است. این روش به طور گسترده و برای هر چیز نامتعارفی به کار برده شده و معمولا مصرف کننده را به مشارکت یا تعامل دعوت می کند. در این نوع از تبلیغات، مکان و زمان بسیار اهمیت دارد. نیروهای محرک پشت بازاریابی چریکی، ایده های خلاقانه و نوآوری هستند و نه بودجه های کلان. اغلب در این کمپین ها شما از طریق تبلیغات دهان به دهان و رسانه های اجتماعی به گسترش محصول و یا خدمت خود می پردازید.

تبلیغات وسیع Broadcast

تبلیغات وسیع، بازاریابی انبوه ارتباطات از طریق تلویزیون و رادیو، تا چند سال گذشته، غالب ترین روش برای یافتدن دسترسی به تعداد زیادی از مصرف کنندگان بوده است. این دسته از تبلیغات در طی چند سال گذشته، به ویژه با ظهور فناوری DVR و همچنین گسترش شبکه های اینترنتی و رد نمودن تبلیغات، بسیار آسیب دیده است. با این حال، همچنان روشی محبوب برای دسترسی به میلیون ها مخاطب در نظر گرفته می شود.

تبلیغ در محیط

به روش تبلیغات بیرون از خانه (OOH) نیز معروف است، اصطلاحی کلی برای توصیف هر نوع تبلیغی است که با مصرف کننده هنگامی که بیرون از خانه است تماس برقرار می کند. شما آن را به عنوان بیلبورد، پوسترهای ایستگاه اتوبوس، و حتی بوردهای دیجیتال بزرگ می شناسید.

بالا می توانند در پست مستقیم گنجانده شوند. تبلیغات پست مستقیم یعنی برگه چاپی شما مستقیما برای مصرف کننده پست شوند. این فنی است که توسط آژانس های بازاریابی نامرغوب مورد سوء استفاده قرار گرفته و همچنان قرار می گیرد. اگر پست مستقیم به درستی انجام و خلاقانه طراحی شود، می تواند به صورت هوشمندانه مشتری در مورد محصول یا خدمت متقاعد کرده و در نتیجه روشی عالی برای درگیر نمودن مشتری باشد.


تبلیغات خدمات عمومی

بر خلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات خدمات عمومی (PSA) در ابتدا برای آگاه نمودن و آموزش به جای فروش محصول یا خدمت طراحی شدند. به طور سنتی PSA در تلویزیون و رادیو آشکار می شد اما این روزها به طور آنلاین نیز عمل می کند.

تبلیغ قرار دادن محصول

قرار دادن محصول به هدف ترفیع کالاها و خدمات برندگذاری شده درون زمینه ای از یک نمایش یا فیلم به جای تبلیغ صریح آن. اگر پس از مشاهده یکی از قسمت های سریال هشدار برای کبری ۱۱ این سوال برای شما پیش آمده باشد که: “آن ها واقعا تعداد زیادی خودروی BMW در این صحنه استفاده کرده اند”، یا، “آیا همه در این سریال تلویزیونی پپسی می نوشند” پس متوجه قرار دادن محصول شده اید. این روشی است که فیلم ها و نمایش ها از طریق آن تأمین مالی می کنند، و روشی عالی برای تبلیغ کنندگان جهت دسترسی به مخاطبان هدف است.

تبلیغات آنلاین

اگر تبلیغات را از طریق اینترنت (وب گسترده جهانی) مشاهده کنید، به عنوان تبلیغات آنلاین طبقه بندی می شود. در حقیقت، تبلیغاتی در همین صفحه هم وجود دارد، و اغلب وب سایت های دیگری که از آن ها بازدید می کنید نیز دارای این تبلیغات هستند، زیرا جریان درآمدی اصلی برای اینترنت هستند. روش دیگر تبلیغات “تبلیغات بومی” است، که تنوعی دیجیتال از تبلیغات چاپی قدیمی است. محتوای حمایت شده از طریق دامنه و کران ها رشد می یابد. از آگهی در فیس بوک و اینستاگرام، تا پیام های تبلیغاتی در تلگرام، سریع ترین و راحت ترین راه برای دسترسی به میلیون ها مشتری بالقوه آنلاین است.

تلفن همراه

یک شکل نسبتا جدید تبلیغات در مقایسه با سایر روش ها، که بر آمیخته رسانه تسلط یافته است، استفاده از تلفن های همراه و سایر لوازم الکترونیک قابل حمل دارای اتصال اینترنتی است. روندهای فعلی در تبلیغات تلفن همراه شامل استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی همانند توئیتر، اینستاگرام، اسنپ چت، و فیس بوک است.

استفاده از این روش تبلیغات، سخت ترین روش محسوب می شود. این نوع از تبلیغات نه تنها می توانند مخرب باشند، بلکه موجب دید منفی مشتریان نیز می شوند. اگر از این روش استفاده می کنید، درست انجامش دهید.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خلاقیت و نوآوری

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

کارآفرینی زنان

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

فروش حضوری

تاثیر زبان بدن در فروش

تاثیر زبان بدن در فروش

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

استارت آپ

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

هوش مالی

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

مدیریت بازاریابی

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت