شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیمدیریت فروش چرا انگیزه فروشنده‌ها کم می‌شود؟

چرا انگیزه فروشنده‌ها کم می‌شود؟افزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

به جرات می توان گفت، فروشندگی یکی از پرچالش‌ترین شغل‌ها در جهان است؛


چون فروشنده ها هر روز با مشتری‌های زیادی سر و کار دارند و تلاش برای متقاعد کردن آن‌ها به خرید، انرژی زیادی می‌طلبد. اما گاهی می‌بینیم که فروشنده‌ها با وجود داشتن تجربه و مهارت کافی، انگیزه خود را از دست می‌دهند. در این مقاله می‌خواهیم به دلایل اصلی کاهش انگیزه فروشنده‌ها اشاه کنیم.

 

فشار کاری بیش از حد

یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش انگیزه فروشنده‌ها، فشار کاری زیاد است. ساعت‌های طولانی کار، اهداف فروش غیرواقعی و فشار مداوم از سوی مدیران فروش می‌تواند به تدریج روی روحیه فروشنده تأثیر منفی بگذارد.

 

عدم قدردانی

وقتی تلاش‌های یک فروشنده دیده نمی‌شود و از او قدردانی نمی‌شود، به مرور زمان احساس بی‌ارزش بودن می‌کند. این موضوع مستقیماً روی انگیزه فروشنده تأثیر می‌گذارد و باعث سرخوردگی و در نهایت پایان همکاری فروشنده با شما می شود.

 

درآمد ناکافی

حقوق و پورسانت نامناسب می‌تواند انگیزه فروشنده‌ها را به شدت کاهش دهد. وقتی درآمد با میزان تلاش و زمانی که صرف می‌شود همخوانی نداشته باشد، فروشنده احساس می‌کند که کارش ارزشمند نیست.

 

نبود مسیر پیشرفت

فروشنده‌ها نیاز دارند چشم‌اندازی برای آینده شغلی خود داشته باشند. اگر مسیر رشد و ارتقا در سازمان مشخص نباشد، انگیزه آن‌ها برای تلاش بیشتر کاهش می‌یابد.

بنظرم مهمترین دلیل از بین رفتن انگیزه  فروشنده ها، نبود مسیر پیشرفت است.

 

محیط کاری نامناسب

جو رقابتی ناسالم، روابط تنش‌زا با همکاران و مدیریت نامناسب می‌تواند محیط کار را برای فروشنده غیرقابل تحمل کند و انگیزه او را از بین ببرد.

 

کمبود آموزش و پشتیبانی

فروشنده‌ها نیاز به آموزش مداوم و به‌روز دارند. وقتی سازمان در زمینه آموزش و پشتیبانی ضعیف عمل می‌کند، فروشنده احساس می‌کند که ابزار لازم برای موفقیت را ندارد.

 

عدم تعادل بین کار و زندگی

ساعات کاری نامنظم و طولانی می‌تواند تعادل بین زندگی شخصی و کاری را بر هم بزند. این موضوع در درازمدت باعث فرسودگی شغلی و کاهش انگیزه می‌شود.

 

راهکارهای افزایش انگیزه فروشنده‌ها

۱. تعیین اهداف واقع‌بینانه

۲. ایجاد سیستم پاداش عادلانه

۳. برگزاری دوره‌های آموزشی منظم

۴. بهبود محیط کاری

۵. ایجاد مسیر شغلی شفاف

۶. قدردانی منظم از عملکرد خوب

۷. ارائه مزایای رقابتی

۸. انعطاف‌پذیری در ساعات کاری

 

نتیجه‌گیری

حفظ انگیزه فروشنده‌ها یک چالش مهم برای هر کسب‌وکار است. مدیران باید به عوامل کاهش انگیزه توجه کرده و با اتخاذ راهکارهای مناسب، محیطی ایجاد کنند که فروشنده‌ها با اشتیاق به کار خود ادامه دهند.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

مدیریت مالی شخصی

چهار حساب طلایی؛ بهترین روش مدیریت هزینه ها و پس انداز

چهار حساب طلایی؛ بهترین روش مدیریت هزینه ها و پس انداز

مدیریت مالی شخصی

راه رهایی از فقر چیست؟

راه رهایی از فقر چیست؟

مدیریت مالی شخصی

نکات کلیدی در مورد چک

نکات کلیدی در مورد چک

مدیریت زمان

5 تکنیک با ارزش مدیریت زمان که چکیده تمام تکنیک های مدیریت زمان است

5 تکنیک با ارزش مدیریت زمان که چکیده تمام تکنیک های مدیریت زمان است

مشاهیر

آشنایی با کارآفرین ملی؛ میرمصطفی عالی نسب + ویدیو

آشنایی با کارآفرین ملی؛ میرمصطفی عالی نسب + ویدیو

بیزینس پلن

۱۳ مرحله برای نوشتن بیزینس پلن یا طرح کسب و کار

۱۳ مرحله برای نوشتن بیزینس پلن یا طرح کسب و کار

استارت آپ

10 ایده برای شروع یک استارت آپ

10 ایده برای شروع یک استارت آپ

راه اندازی کسب و کار

۱۰ نکته از راه اندازی کسب و کار جدید که هیچکس به شما نمی‌گوید

۱۰ نکته از راه اندازی کسب و کار جدید که هیچکس به شما نمی‌گوید

فروش تلفنی

معجزه پیگیری در افزایش فروش

معجزه پیگیری در افزایش فروش

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

ناب آفرینی | مشاور برند، توسعه محصول و نوآوری در کسب و کار