شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیکارآفرینی زنان برندسازی سالن زیبایی

برندسازی سالن زیباییافزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

اگر سالن زیبایی دارید یا قصد راه اندازی سالن زیبایی دارید این مقاله را حتما مطالعه کن


امروزه برندسازی، مهم‌ترین ابزار بازاریابی برای بیزنس های مدرن محسوب می شود. برندسازی سالن زیبایی نیز از این قاعده مستثنی نیست و سالن های زیبایی می توانند با ایجاد یک برند قوی در ذهن مشتری جایگاه ویژه ای برای خود بسازند. برندسازی به سالن های زیبایی این امکان را میدهد که بتوانند خود را از بقیه متمایز کنند و و اعتماد و وفاداری مشتری را جلب نمایند. دقت کنید که قرآیند برندسازی سالن زیبایی فقط انتخاب لوگو و فعالیت خوب در اینستاگرام نیست! برای برندسازی سالن زیبایی حتما موارد زیر را باید در نظر بگیرید:

 

ابتدا حوزه برندسازی سالن زیبایی را مشخص کن!

پیش از اینکه شروع به برندسازی سالن زیبایی کنی، عمیقا روی این موضوع تمرکز کن که می خواهی بیشتر روی آموزش مانور بدهید یا روی ارائه خدمات زیبایی! فرآیند برندسازی سالن زیبایی که خدمات آموزشی ارائه میدهد، تفاوت زیادی با برندسازی سالنی دارد که صرفا خدمات زیبایی ارائه میدهد یا هر دو! اگر خدمات آموزشی را انتخاب می کنید آیا هویت برند را حول پرسونال برند تعریف می کنید یا حول برند آموزشگاه یا سالن؟ مثلا دوست دارید مردم بواسطه اسم شما به شما مراجعه کنند یا بواسطه اسم سالنِ شما؟ اگر می خواهید در خدماتِ زیبایی برندسازی کنید تمایل دارید چه تصویری از شما در ذهن مخاطب ایجاد شود؟

 

برندسازی سالن زیبایی را با شناخت مخاطب استارت بزنید!

به وضوح مشخص کنید به چه گروه سنی، به چه کسی با چه سبک زندگی و با چه عاداتی و با چه درآمدی میخواهید خدمات بدهید؟ جذابیت برند برای گروه های مختلف جامعه کاملا متفاوت است؛ گروه سنی جوانتر محیط رمزآلود، تاریک و شاعرانه را بهتر می پسندد و گروه سنی میان سال محیط روشن تر، آرام تر و فضای محترمانه تر! مشخص کنید که درحال حاضر چه سالن هایی این کار را انجام میدهند؟ با چه کیفیتی؟

 

برندسازی سالن زیبایی بدون ارائه پیشنهاد منحصر به فرد محال است!

برای برندسازی سالن زیبایی باید یک ویژگی منحصر به فرد داشته باشید که سالن و شخصیت شما را از رقبا متمایز کند و به راحتی قابل شناسایی باشد. پیشنهاد منحصر به فرد (Unique Sale Proposition) می تواند شامل یک فضای خاص یا ارائه یک خدمات خاص و انحصاری یا حتی یم سبک خاص کاری با قیمت متفاوت باشد. هر چه هست باید متفاوت باشد و حس متفاوت و البته خوبی را در مخاطب ایجاد کند.

 

هویت برند سالن زیبایی را تعریف کنید؛

برای سالن زیبایی خودتان بیانیه ماموریت بنویسید و چشم انداز ترسیم کنید؛ در بازه زمانی پنج الی ده ساله کجا ایستاده اید و مقصدتان کجا خواهد بود؟

ارزش اصلی سالن زیبایی خود را که شما نماینده آن ارزش ها هستید را مشخص کنید. برند شما حول محور برترین های حوزه خود خواهد بود یا ارزان ترین و فراوان ترین یا گرانترین و لوکس ترین؟ وعده برند شما به مشتری چه خواهد بود؟ ایا حس زیبای را منتقل می کنید یا حس کافی بودن؟ یا شاید حس اعتماد بنفس؟

 

تصویر برند متمایز برای سالن زیبایی ایجاد کنید؛

نام برندی که انتخاب می کنید بسیار مهم است؛ این نام نه تنها باید کوتاه و به یاد ماندنی باشد بلکه باید با مخاطب هدف شما همخوانی داشته باشد. شعاری جذاب و معنادار انتخاب کنید تا جوهره و هویت برند شما را به مخاطب منتقل کند؛ مثلا: بهترین نسخه خودتان را کشف کنید. برای دیده شدن در بازار باید هویت بصری تان را بصورت یکپارچه توسعه دهید؛ لوگو حرفه ای طراحی کنید با پالت رنگی هماهنگ و تایپوگرافی همگون را شخصیت برند. این عناصر باید در تمامی ابزارهای IMC بصورت یکپارچه استفاده شود تا شناسایی برند تضمین گردد!

 

موتورِ برندسازی سالن زیبایی با بهبود تجربه مشتری شتاب می‌گیرد!

به تمامی پرسنل و مدرسین سالن زیبایی آموزش دهید که طوری خدمات مشتری را ارائه دهند که از تصورات و انتظارات مشتری فراتر رود و توقع مشتری را کاملا برآورده کند. روی ایجاد یک فضای خوشایند و آرامش بخش تمرکز کنید تا مراجعین احساس ارزشمندی و کافی بودن داشته باشند. برای بهبود تجربه مشتری از ایشان بازخورد مستقیم بگیرید؛ نظر سنجی کنید، سوال بپرسید، پیشنهاد بگیرد و سیستم سرویس دهی را مداوم بهبود دهید.


چنانچه علاقه مند هستید در مسیر برندسازی سالن زیبایی، مجموعه ناب آفرینی در کنارتان باشد، می توانید با شماره 09128510215 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید کلمه سالن زیبایی را به شماره 09128510215 پیامک کنید تا ما خودمان با شما تماس بگیریم؛ با گشاده رویی آماده شنید صدای شما عزیزان هستیم!

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

کارآفرینی زنان

مادر نمونه یا کارمند ایده آل

مادر نمونه یا کارمند ایده آل

هوش مالی

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

مشاهیر

کاش زودتر شروع می‌کردم

کاش زودتر شروع می‌کردم

مدیریت فروش

کدام استراتژی فروش درآمدزایی بیشتری دارد؟

کدام استراتژی فروش درآمدزایی بیشتری دارد؟

راه اندازی کسب و کار

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

هدف گذاری

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

خلاقیت و نوآوری

چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیم

فروش تلفنی

چرا پیگیری اصولی اینقدر باعث افزایش فروش می شود؟

چرا پیگیری اصولی اینقدر باعث افزایش فروش می شود؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

ناب آفرینی | مشاور برند، توسعه محصول و نوآوری در کسب و کار