شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیهدف گذاری هفت اصل موفقیت

هفت اصل موفقیتافزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

موفقیت برای شما چیست؟ چگونه میتوان در زندگی موفق بود؟ بسیاری از افراد موفقیت را به ثروت میبینند، بعضی دیگر قدرت و افرادی میخواهند تاثیر مثبتی در جهان داشته باشند و مفید باشند.


همه ی اینها قابل قبول است، در واقع موفقیت یک مفهوم است که برای افراد مختلف، متفاوت است. آگاهی از اصول موفقیت راهی برای پاسخ به نیاز انسان‌ها در مسیر پیشرفت است. اما معنای موفقیت بسته به هر فرد، تعریف متفاوتی دارد. اکثر انسان‌های موفق به‌جای دنبال کردن مسیرهای از پیش تعیین‌شده، خودشان مسیری به‌سوی هدف خود ساخته‌اند؛ بنابراین نمی‌توان راه کسب موفقیت را به‌صورت مراحلی مشخص تعریف کرد؛ اما می‌توان اصول کلی افرادی که توانسته‌اند به اهداف خود جامه عمل بپوشانند را بررسی کرد و از آن‌ها ایده گرفت.

 

1- اصل شفافیت

اولین اصل از اصول هفتگانه موفقیت اصل شفافیت است. اینکه منظور شما دقیقا از موفقیت چیست؟ باید این مورد را بطور کاملا واضح و روشن برای خودتون بیان کنید! آیا هدف امسال شما این هست که می خواهید ماشین بخرید؟ خیلی هم عالی؛ اما چه ماشینی؟ چه مدلی؟ چه رنگی؟ چه تیپی؟ سواری یا شاسی بلند؟ اصل شفافیت یعنی اینکه تکلیف تان با خودتان بصورت کاملا واضح و روشن بیان شده باشد. هیچ نقطه ابهامی نباید وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید که موفقیت فقط به معنی پولدار شدن نیست، بلکه پولدار شدن یکی از اجزای موفقیت است! فراموش نکنید که موفقیت یک مکانیزم است و افزایش فروش یا پولدار شدن نتیجه درست این مکانیزم محسوب می شود.


بهتر است بخوانید: هدف گذاری به روش اسمارت (SMART)


2- اصل ظرفیت

دومین اصل از اصول هفتگانه موفقیت اصل ظرفیت است. هر کس آنقدر موفق می شود که ظرفیتش را دارد؛ آنقدر موفق می شود که آمادگی و شایستگی اش را دارد. این یعنی ظرف بزرگتر مصادف است با موفقیت بیشتر. حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه ظرفیت مان را بیشتر کنیم؟ چه کار کنیم تا موفق تر باشیم؟ اول از همه اینکه اهداف و افکار بلندپروازانه داشته باشید؛ چراکه هر کس به نهایتا به اندازه اهدافش می تواند رشد کند نه بیشتر! دوم اینکه تنبلی را کنار بگذارید؛ هر کس به اندازه تلاشش می تواند به افکار و اهدافش نزدیک شود. و سوم اینکه تاثیرگذار باشید؛ برای اینکه در جامعه و روی افراد مختلف تاثیرگذار باشید باید نیت خوبی داشته باشید. فراموش نکنید که هرگز نباید صرفا برای پول کار کنید! نتیجه این که بزرگی، موفقیت و تاثیرگذاری هر کس به اندازه اهداف، تلاش و نیت آن شخص است، پس بزرگی، موفقیت و موثر بودن دست خودمان است.

گر بریزی بحر را در کوزه ای، چند گنجد قسمت یک روزه ای

اگر از شرایط فعلی خودتان راضی نیستید باید حاضر باشید تا روش، تلاش، عادات و سبک کاری تان را عوض کنید

 

3- اصل علیت

سومین اصل از اصول هفتگانه موفقیت به اصل علین معروف است. هر اتفاق یا حادثه ای در این دنیا علت و دلیلی دارد؛ اگر موفق نمی‌شوی طالع بدی نداری بلکه دلیلی دارد، اگر فروش نداری حتما علتی دارد، اگر خوشحال نستی حتما علتی دارد. هر شخص باهوش و موفقی پیوسته در پی یافتن علت هاست. علت هایی که اگر آن ها را پیدا کند و موانع را برطرف سازد بزودی به خواسته اش خواهد رسید. فراموش نکنید که افراد موفق بدون علت موفق نشده اند.

 

4- اصل قیمت

یکی از مهمترین اصول هفتگانه موفقیت اصل قیمت یا اصل بها است. هیچ چیز در این جهان رایگان و مجانی به دست نمی آید. حتی برای نفس کشیدن هم باید هزینه «گذر عمر» را پرداخت کنید. هرآ«چه که در این دنیا بدست می آوری باید عمر، انرژی و سرمایه است را صرف آن کنی. هرآنچه که تصور می کنی رایگان در اختیارت گذاشته اند اگر خوب بیاندیشی و تحقیق کنی آنوقت متوجه خواهی شد که یا بهایش را پرداخت کرده ای یا بعدا پرداخت خواهی کرد. پس بهای موفقیتت را بپرداز پیش از آنکه بهای سنگین شکست را پرداخت کنی!


بهتر است بخوانید: 12 روش قیمت گذاری صحیح


5- اصل شناخت

پیچیده ترین اصل از اصول هفتگانه موفقیت اصل شناخت است. شناخت از خود و شناخت از دیگران کلیدهای طلایی موفقیت هستند. اصل شناخت در کسب و کار یعنی شناخت دقیق از خود بعنوان یک فروشنده، شناخت دقیق از محصول و بررسی زوایای پیدا و پنهان محصول و شناخت دقیق از بازار و مشتری و تجزیه و تحلیل اصولی بازار.

 

6- اصل مهارت

یکی دیگر از اصول هفتگانه موفقیت اصل مهارت است. اصل مهرت یا اصل علم وفن یکی دیگر از اصول موفقیت به شمار می آید. علم و فن در کنار یکدیگر موجب افزایش خرد می شود. بدین صورت که علم از جنس دانش و آگاهی است که بوسیله خواندن و شنیدن و به سرعت آن را فرا می گیریم. در واقع علم از جنسِ داشتن و اکتسابی است اما فن از جنسِ شدن است که با تمرین بسیار بدست می آید. به عبارت دیگر فن از جنس مهارت است که با تلاش و پشتکار در یک حرفه خاص بدست می آید. به جرات می توان گفت که 20 درصد خرد را علم تشکیل می دهد و 80 درصد مابقی را فن و مهارت! اگر می خواهید موفق شوید باید مدنظر داشته باشید که موفقیت ترکیبی از علم و فن و مهارت است. این یعنی برای رسیدن به موفقیت به ازای هر 2 واحدی که آموزش می بینید می بایست 8 واحد تمرین کنید.

 

7- اصل هماهنگی

آخرین اصل از اصول هفتگانه موفقیت اصل هماهنگی است. پولدار شدن و ثروتمند شدن هیچ منافاتی با هم و با اخلاقیت و انسانیت ندارد و بلکه می تواند موجبات توسعه آنها را نیز فراهم آورد. اینکه از کودکی پرسیده می شود که علم بهتر است یا ثروت، این یک مقایسه کاملا غلط و ابلهانه است. علم و ثروت هیچ گاه نباید روبروی هم قرار بگیرند. امروز هرکس علمی بداند با تلاش می تواند آن را تبدیل به ثروت کند و هر کس ثروتی داشته باشد می تواند موجبات توسعه علم را فراهم کند.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خلاقیت و نوآوری

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

کارآفرینی زنان

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

فروش حضوری

تاثیر زبان بدن در فروش

تاثیر زبان بدن در فروش

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

استارت آپ

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

هوش مالی

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

مدیریت بازاریابی

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت