شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیکسب و کار اینترنتی فروش اینترنتی بیشتر با دانستن چند نکته ساده

فروش اینترنتی بیشتر با دانستن چند نکته سادهافزودن دیدگاه

مفهوم فروش اینترنتی برای کسب و کارها، تنها یک انتخاب نیست؛ بلکه اصلی غیرقابل اجتناب برای حفظ مزیت رقابتی است که به افزایش کیفیت و پویایی و دسترسی مشتریان به بازارها، کاهش قیمت و زمان دسترسی به بازار منجر می شود.


در چنین شرایطی کسب و کارهای اینترنتی با رقبای بیشتری مواجه هستند و پیشرو بودن در محیط تجارت الکترونیک به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. مهم ترین دلیل عدم موفقیت کسب و کارهای اینترنتی فقدان اعتماد و عدم اطمینان در محیط مجازی است. کمبود اعتماد در فعالیتهای برخط مانع اصلی است که رشد در تجارت الکترونیک را به تأخیر می اندازد. در محیط مجازی، فروشندگان و مشتریان از طریق مرورگر وب با هم در تعامل هستند. اعتماد مشتریان به شرکت های برخط از طریق عناصری فراتر از محیط فیزیکی فروشگاه یا ارتباطات رودررو با فروشنده ایجاد می شود. در این مطلب قصد داری نگاهی بیندازیم به مهمترین عواملی که باعث می شود فروش اینترتی رونق بیشتری بگیرد.

 

- کیفیت وب سایت

مواردی اعم از ایجاد مطالب فرامتنی، زمان پاسخ دهی مناسب به مشتری و وجود موتورهای جست و جوی موردنیاز مشتری، باعث بهبود کیفیت محتوای وب سایت خواهد شد. طراحی ضعیف وب سایت و نقص در اطلاعات ارائه شده در وب سایت، به کاهش کیفیت وب سایت و کاهش اعتماد مشتریان منجر می شود که تمامی این موارد در نهایت قصد خرید آنلاین افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. کیفیت وب سایت هم به صورت مستقیم و هم از طریق متغیرهای واسط نظیر اعتماد به وب سایت، بر قصد خرید آنلاین تأثیر می گذارند.

 

- رضایت مشتری

رضایت مشتری یکی از مفاهیم کلیدی در ارزیابی کیفیت خدمات حوزه تجارت الکترونیک است. رضایت مشتری به معنای واکنش مشتری به حالت اجرا و صدور حکم مشتری از حالت ایجادشده است. رضایتمندی مشتریان موجبات ارتقای سطح وفاداری مشتریان، کاهش موانع و هزینه های بازاریابی، دستیابی به مشتریان جدید، بهبود اثربخشی تبلیغات و ارتقای شهرت سازمان در بازار کسب و کار را به همراه دارد.

 

- اعتماد مشتری

مفهوم اعتماد، ساز و کاری است که نقش خود را در کاهش ریسک شکاف اطلاعاتی بین خریدار و فروشنده ایفا می کند. نظر به اهمیت موضوع اعتماد در بستر تجارت الکترونیک، درک و شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد در بستر تجارت الکترونیک مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته و تعاریف متعددی در خصوص اعتماد مطرح شده است. برای مثال، اعتماد به معنای اعتقاد به این است که شخصی دیگر در راستای برآورده ساختن خواسته های ما اقدام می کند. در تعریف دیگری، از اعتماد به حالتی روان شناختی یاد شده است که طرفین معامله نسبت به تداوم رابطه تجاری خود و یا در رسیدن به هدف از پیش تعیین شده دارند.

 

- قصد خرید مجدد

مصرف کنندگان همواره در پی اتخاذ تصمیماتی برای خرید کالا یا خدمات موردنیاز خود هستند. این تصمیمات در قالب یک فرآیند پنج مرحله ای شامل شناخت مسئله مورد بحث، جست و جو برای جمع آوری اطلاعات، ارزیابی گزینه های احتمالی، تصمیم به خرید و در نهایت رفتار پس از خرید مطرح شده است.

خروجی این تصمیمات، مصرف کننده را در رسیدن به اهداف خود، شامل انجام بهترین انتخاب از میان فعالیت های جایگزین، کاستن از میزان کوشش در تصمیم گیری، به حداقل رساندن هیجانات منفی و به حداکثر رساندن توانایی توجیه تصمیم، یاری می رساند. قصد خرید به عنوان یکی از مراحل پنج گانه تصمیم گیری خرید به دنبال کشف علت رفتاری خرید مصرف کننده از برندی خاص است. مصرف کنندگان در صورت عملکرد مطلوب وب سایت (شامل عوامل هوشمند برای مقایسه قیمت ها، چرخ دستی های خرید، روش پرداخت الکترونیکی، ساز و کارهای ردیابی سفارش ها و غیره)، به احتمال بیشتری سعی در خرید آنلاین می کنند.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

بیزینس پلن

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

برنامه ریزی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

مشاهیر

از قهرمانی جهان تا مدیریت کسب و کار

از قهرمانی جهان تا مدیریت کسب و کار

کارآفرینی زنان

8 روش کاربردی مقابله با استرس کاری

8 روش کاربردی مقابله با استرس کاری

خلاقیت و نوآوری

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

کارآفرینی زنان

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

فروش حضوری

تاثیر زبان بدن در فروش

تاثیر زبان بدن در فروش

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

  • بهترین مشتریان کدامند

    بهترین مشتریان کدامند

    یکی از مهمترین مواردی که هر تحلیلگر کسب و کاری باید به دقت آن را بررسی کند، شناسایی طیف خاصی از مشتریان است که بیشترین خرید را انجام می دهند و در شرایط رکود باعث سرپا نگه داشتن هر کسب و کاری می شوند. این دسته از مشتریان حکم طلا را دارند و به مشتریان طلایی معروف هستند.

  • معرفی کتاب بی حد و مرز

    معرفی کتاب بی حد و مرز

    بی ‌حد و مرز کتابی است در زمینه توسعه فردی که تا حد زیادی رنگ و بوی خودآگاهی دارد. همان‌طور که از نامش پیداست، دغدغه این کتاب رفع حصارها و موانعی است که خودمان برای خود ایجاد می‌کنیم و سپس بی‌آنکه از وجود آن‌ها آگاه باشیم، به مسیر ادامه می‌دهیم و احتمالاً نتیجه را می‌توان حدس زد! حس اینکه یک جای کار می‌لنگد و آن‌طور که می‌خواهیم و تلاش می‌کنیم، به نتیجه نمی‌رسیم.

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت