شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیخلاقیت و نوآوری چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیمافزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

اگر برای کسب و کارتان شخصیت قائل هستید، پس حتما به دنبال این باشید که کسب و کارتان شخصیت متفاوتی از سایرین داشته باشد!


بسیاری از اطرافیان، شخصیت ما را بوسیله فعالیتی که انجام میدهیم ارزیابی می کنند. فعالیت هایی مثل اینکه چگونه وقت می گذرانیم، چگونه تفریح می کنیم و چگونه کسب درآمد میکنیم. در واقع بخش بزرگی از تصویر ذهنی دیگران از ما به کسب و کارمان بستگی دارد؛ اما موضوع مهم تر از این است. کسب و کار و برندی که ما قرار است آن را بسازیم و توسعه دهیم دارای شخصیت است؛ شخصیتی که طرف مقابل آن مشتریان هستند نه اطرافیان نزدیک‌مان!

 

اسم جذاب

تلفظ یک برند جذاب همیشه نزد مشتریان جالب توجه است. داشتن اسم جذاب به کسب و کارتان شخصیت میدهد؛ حال هر چه اسم خاص تر باشد این جذابیت بیشتر هم می شود. نکته مهم اینکه اسمی که انتخاب میکنید حتما بازگو کننده مدل کسب و کارتان باشد مثلا با شنیدن کلمه دیجیکالا فورا به یاد کالای دیجیتال خواهیم افتاد.

 

تجربه خرید

مهمترین عاملی که می تواند پای مشتری را برای همیشه به فروشگاه یا دفتر شما باز کند و شما را متفاوت از بقیه جلوه دهد، تجربه خرید خوب است. تجربه خرید به همه عواملی گفته می شود که حین و پس از خرید، حس خاصی را در مشتری ایجاد می کند؛ هر چه این حس بهتر باشد متعاقبا تجربه خرید نیز بهتر خواهد بود. هر چه فضای فروشگاهی یا دفتر شما شادتر باشد حس بهتری به مشتری القا خواهد شد؛ هر چه فروشنده شما خوش اخلاق تر باشد، حس بهتری به مشتری القا خواهد شد؛ هر چه پشتیبانی بهتری کنید، حس بهتری به مشتری القا خواهد شد و در نتیجه تجربه خرید بهتری را رقم خواهید زد.

 

تعهدات

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باعث می شود مشتریان شخصیت متفاوتی از ما در ذهنشان داشته باشند، خوش قول بودن است. خوش قول بودن به مثابه لبخند زدن در تعاملات حضوری است؛ هر چقدر بداخلاقی برای فروشندگان منع شده است، بد قولی کردن با مشتری هم تخریب کننده برند است. به یاد داشته باشید که هیچ چیز برای کسب و کارتان بدتر از این نیست توقع نابجایی را در مشتری ایجاد کنید و در ادامه نتوانید آن توقعات را پاسخگو باشید. پس اگر میخواهید از سایر رقبایتان متفاوت باشید در ابتدا باید خوش قول باشید و به تعهدات عمل کنید و توقعات را برآورده کنید.

میثم هاشمی نژاد

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

مدیریت بازاریابی

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

کارآفرینی زنان

توصیه های یک زن کارآفرین میلیونر برای موفقیت

توصیه های یک زن کارآفرین میلیونر برای موفقیت

مدیریت مالی شخصی

چهار حساب طلایی؛ بهترین روش مدیریت هزینه ها و پس انداز

چهار حساب طلایی؛ بهترین روش مدیریت هزینه ها و پس انداز

مدیریت مالی شخصی

راه رهایی از فقر چیست؟

راه رهایی از فقر چیست؟

مدیریت مالی شخصی

نکات کلیدی در مورد چک

نکات کلیدی در مورد چک

مدیریت زمان

5 تکنیک با ارزش مدیریت زمان که چکیده تمام تکنیک های مدیریت زمان است

5 تکنیک با ارزش مدیریت زمان که چکیده تمام تکنیک های مدیریت زمان است

مشاهیر

آشنایی با کارآفرین ملی؛ میرمصطفی عالی نسب + ویدیو

آشنایی با کارآفرین ملی؛ میرمصطفی عالی نسب + ویدیو

بیزینس پلن

۱۳ مرحله برای نوشتن بیزینس پلن یا طرح کسب و کار

۱۳ مرحله برای نوشتن بیزینس پلن یا طرح کسب و کار

استارت آپ

10 ایده برای شروع یک استارت آپ

10 ایده برای شروع یک استارت آپ

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

  • بهترین مشتریان کدامند

    بهترین مشتریان کدامند

    یکی از مهمترین مواردی که هر تحلیلگر کسب و کاری باید به دقت آن را بررسی کند، شناسایی طیف خاصی از مشتریان است که بیشترین خرید را انجام می دهند و در شرایط رکود باعث سرپا نگه داشتن هر کسب و کاری می شوند. این دسته از مشتریان حکم طلا را دارند و به مشتریان طلایی معروف هستند.

  • معرفی کتاب بی حد و مرز

    معرفی کتاب بی حد و مرز

    بی ‌حد و مرز کتابی است در زمینه توسعه فردی که تا حد زیادی رنگ و بوی خودآگاهی دارد. همان‌طور که از نامش پیداست، دغدغه این کتاب رفع حصارها و موانعی است که خودمان برای خود ایجاد می‌کنیم و سپس بی‌آنکه از وجود آن‌ها آگاه باشیم، به مسیر ادامه می‌دهیم و احتمالاً نتیجه را می‌توان حدس زد! حس اینکه یک جای کار می‌لنگد و آن‌طور که می‌خواهیم و تلاش می‌کنیم، به نتیجه نمی‌رسیم.

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت