شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیخلاقیت و نوآوری چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیمافزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

اگر برای کسب و کارتان شخصیت قائل هستید، پس حتما به دنبال این باشید که کسب و کارتان شخصیت متفاوتی از سایرین داشته باشد!


بسیاری از اطرافیان، شخصیت ما را بوسیله فعالیتی که انجام میدهیم ارزیابی می کنند. فعالیت هایی مثل اینکه چگونه وقت می گذرانیم، چگونه تفریح می کنیم و چگونه کسب درآمد میکنیم. در واقع بخش بزرگی از تصویر ذهنی دیگران از ما به کسب و کارمان بستگی دارد؛ اما موضوع مهم تر از این است. کسب و کار و برندی که ما قرار است آن را بسازیم و توسعه دهیم دارای شخصیت است؛ شخصیتی که طرف مقابل آن مشتریان هستند نه اطرافیان نزدیک‌مان!

 

اسم جذاب

تلفظ یک برند جذاب همیشه نزد مشتریان جالب توجه است. داشتن اسم جذاب به کسب و کارتان شخصیت میدهد؛ حال هر چه اسم خاص تر باشد این جذابیت بیشتر هم می شود. نکته مهم اینکه اسمی که انتخاب میکنید حتما بازگو کننده مدل کسب و کارتان باشد مثلا با شنیدن کلمه دیجیکالا فورا به یاد کالای دیجیتال خواهیم افتاد.

 

تجربه خرید

مهمترین عاملی که می تواند پای مشتری را برای همیشه به فروشگاه یا دفتر شما باز کند و شما را متفاوت از بقیه جلوه دهد، تجربه خرید خوب است. تجربه خرید به همه عواملی گفته می شود که حین و پس از خرید، حس خاصی را در مشتری ایجاد می کند؛ هر چه این حس بهتر باشد متعاقبا تجربه خرید نیز بهتر خواهد بود. هر چه فضای فروشگاهی یا دفتر شما شادتر باشد حس بهتری به مشتری القا خواهد شد؛ هر چه فروشنده شما خوش اخلاق تر باشد، حس بهتری به مشتری القا خواهد شد؛ هر چه پشتیبانی بهتری کنید، حس بهتری به مشتری القا خواهد شد و در نتیجه تجربه خرید بهتری را رقم خواهید زد.

 

تعهدات

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باعث می شود مشتریان شخصیت متفاوتی از ما در ذهنشان داشته باشند، خوش قول بودن است. خوش قول بودن به مثابه لبخند زدن در تعاملات حضوری است؛ هر چقدر بداخلاقی برای فروشندگان منع شده است، بد قولی کردن با مشتری هم تخریب کننده برند است. به یاد داشته باشید که هیچ چیز برای کسب و کارتان بدتر از این نیست توقع نابجایی را در مشتری ایجاد کنید و در ادامه نتوانید آن توقعات را پاسخگو باشید. پس اگر میخواهید از سایر رقبایتان متفاوت باشید در ابتدا باید خوش قول باشید و به تعهدات عمل کنید و توقعات را برآورده کنید.

میثم هاشمی نژاد

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

هدف گذاری

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

خلاقیت و نوآوری

چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیم

فروش تلفنی

چرا پیگیری اصولی اینقدر یاعث افزایش فروش می شود؟

چرا پیگیری اصولی اینقدر یاعث افزایش فروش می شود؟

استارت آپ

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

بانک اطلاعاتی

فرئش بیشتر با گسترش بانک اطلاعاتی

فرئش بیشتر با گسترش بانک اطلاعاتی

مدیریت فروش

برای مشتری راه حل مهم است نه عذرخواهی!

برای مشتری راه حل مهم است نه عذرخواهی!

بیزینس پلن

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

تحلیل اقتصادی طرح کسب و کار

برنامه ریزی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

صفر تا صد یک برنامه عملیاتی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

  • ایده استوری

    ایده استوری

    استفاده از استوری ها میتواند یکی از راه های جذب مشتری و مارکتینگ اینستاگرام باشد. انتشار روزانه استوری و فعالیت مداوم از این طریق به شرطیکه ایده استوری جذاب و غیرتکراری باشد، میتواند کمک شایانی به افزایش بازدید پیج، برندسازی و درنهایت فروش بیشتر محصول شود.

  • بازاریابی نسل زد

    بازاریابی نسل زد

    بازاریابی نسل زد، یک سبک و رویکرد جدید در دنیای مارکتینگ و تبلیغات است که به منظور جلب توجه بیشتر نسل جوان امروز ابداع شده است. بطور کلی این سبک بازاریابی روی محتوای جذاب، غیر جدی و نوآورانه تاکید دارد.

ناب آفرینی | مشاور برند، توسعه محصول و نوآوری در کسب و کار