شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیاستارت آپ ناب آفرین کیست؟

ناب آفرین کیست؟افزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

ناب آفرین کسی است که ارزش ناب خلق می کند؛ ارزشی که هم برای مشتری بسیار کارآمد است  و هم برای خود کارآفرین!!


به زبان بسیار ساده «ناب آفرین» به کسی گفته می شود که ناب آفرینی می کند. فرآیند ناب آفرینی مشتمل بر یک چرخه پنج مرحله ای است. چرخه ای که در ابتدا شخص ناب آفرین یک فرضیه مثبت را درون ذهن خود تبدیل به ایده می کند و شروع به پرورش آن می کند و بی گدار به آب نمی زند. حال برای اینکه بصورت کامل دقیق و شفاف متوجه شود که مشتریان بالقوه چگونه استقبالی از محصولش می کنند، یک نمونه بسیار کوچک از آن را روانه بازار می کند و یا از اطرافیان خود می خواهد که پس از استفاده کامل از محصول نظرات واقعی شان را در خصوص ویژگی های مختلف و کارکرد محصول بیان کنند. در ادامه و پس از بررسی نظرات شروع به ساختن شاخص هایی می کند که بتواند با آن بصورت کمّی ابعاد مختلف توسعه محصول را اندازه گیری کرد. در گام بعدی اقدام به اندازه گیری و مقایسه شاخص ها می کند. و در نهایت هم از بازخورد حاصل شده، محصول و فرآیند خدمات رسانی را بهبود می بخشد.

ناب آفرین شخصی است که با داده های واقعی سر و کار دارد؛ داده های حاصل از مشاهده نزدیک که با ریزبینی جمع آوری شده است. ناب آفرین دقیقا می داند در هر لحظه چه باید کرد. مدام درحال اندازه گیری و مطابقت داده ها با برنامه از پیش تعیین شده است. ناب آفرین منتظر شانس نیست؛ به قسمت اعتفاد دارد اما نه به ای معنی که دست روی دست بگذارد و منتظر شود تا اتفاقات خوب برایش رقم خورد، بلکه خودش اتفاقات خوب را رقم می زند. در طی این مسیر نیز اگر دچار شکست شود، آن شکست را فقط بخشی از قسمت می داند.

در واقع اینطور می توان گفت شخص «ناب آفرین» یک مهندسِ ارزش است؛ به این معنی که مدام در حال اندازه گیری این است که محصولی که در اختیار مشتریان قرار می دهد چه کارکردهای مفیدِ بیشتری می تواند داشته باشد و چه کارکردهای غیرمفیدِ هزینه زایی را می توان حذف کرد و ارزش والاتری را در اختیار مشتریان قرار داد!

 

اگر بخواهم به شما در یک جمله بگویم که «ناب آفرین» کیست؛ می گویم کسی است که همواره دنبال راهی است که بتواند ده ها برابر مبلغی که از مشتری می گیرد، به مشتری ارزش خالص ارائه کند!

میثم هاشمی نژاد

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

مدیریت فروش

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

راه اندازی کسب و کار

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

هدف گذاری

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

خلاقیت و نوآوری

چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیم

فروش تلفنی

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

استارت آپ

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

بانک اطلاعاتی

چهار روش گسترش بانک اطلاعاتی مشتریان

چهار روش گسترش بانک اطلاعاتی مشتریان

مدیریت فروش

برای مشتری راه حل مهم است نه عذرخواهی!

برای مشتری راه حل مهم است نه عذرخواهی!

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

  • چهار اشتباده رایج در اینستاگرام

    چهار اشتباده رایج در اینستاگرام

    اگر میخواهید حساب اینستاگرام خود را توسعه دهید و دنبال کننده های زیادی داشته باشید و بخشی از فروش خود را روی آن قرار دهید، در اینجا برخی از اشتباهات رایج که ممکن است انجام دهید و موفقیت شما را دچار چالش کند را اشاره می کنیم.

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت