شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیهدف گذاری چه هدفی داشته باشیم تا به آن برسیم؟

چه هدفی داشته باشیم تا به آن برسیم؟افزودن دیدگاه

آیا اهدافی که برای دست یابی به آنها تلاش می کنید، خیلی دشوار هستند؟ احتمالا اینطور نیست. به احتمال زیاد، آنها خیلی هم آسان هستند. اغلب مردم اهدافی معمولی و غیر مهم برای خود تعیین می کنند و به آنها توجه نمی کنند، آنها را جدی نمی گیرند و به یاد نمی آورند.


مارک مورفی، مشاور مدیریت، رویکرد بسیار متفاوتی را پیشنهاد می کند: «تا آنجا که ممکن است اهداف خود را دشوار کنید و اهدافی تعیین کنید که برای رفاه دائمی شما واقعا حیاتی هستند.» چنین اهداف بلند پروازانه ای فعالانه شما را درگیر کرده و بر ذهنتان تسلط می یابند. تعریف مورفی از استراتژی خودش که حاصل تحقیقاتی گسترده و کاملا مستند است. او مثال های متعددی از زندگی واقعی آورده و نشان داده که «هدفهای سخت» افراد را مجبور می کند که تلاش هایشان را متمرکز کنند.

همانطور که جیمز بازول زندگینامه نویس معروف می گوید: «وقتی شخصی میداند که تا دو هفته دیگر به دار آویخته خواهد شد، ذهن خود را به طرز شگفت آوری متمرکز می کند.» راه حل مورفی برای مشکل تمرکز بر اهداف، در این مقاله جذاب ارائه میشود.

 

تعهداتی که می توانید به آنها عمل کنید

مردم اغلب درباره تغییر رفتار و دستیابی به اهداف اصلی خود - ترک سیگار، کاهش وزن و ارتقای شغلی - تصمیماتی قطعی اتخاذ می کنند و سپس از دست یابی به آنها باز می مانند. با این وجود، بعضی افراد به تعهداتی که به خودشان داده اند وفادار مانده و به اهداف خود دست می یابند. آنها به این دلیل موفق می شوند که اهدافی دشوار برای خود تعیین می کنند، اهدافی که انگیزاننده، چالش آور و تشویق کننده هستند.

در مطالعه ای، تنها ۱۳ درصد پاسخ دهندگان فکر می کردند که اهدافشان به آنها کمک کرده که تمامی توانایی خود را به کار بگیرند و در کار خود بهترین

باشند. بسیاری از افراد اهداف پیش پا افتاده ای برای خود در نظر می گیرند که به سرمایه گذاری شخصی تمام و کمال از نظر زمان، انرژی و هدف نیاز ندارد. اگر نسبت به اهداف خود بی اشتیاق باشید، یا این اهداف حیاتی و انگیزاننده نباشند، انگیزه واقعی در شما ایجاد نمی کنند. در عوض، اهداف سختی برای خود تعیین کنید که «خالصانه، جاندار، ضروری و دشوار» باشند.

 

روابط خالصانه

اگر هدفتان برای شما مهم نباشد و چیزی نباشد که واقعا می خواهید، احتمالا به آن نخواهید رسید. از طرف دیگر، اگر هدفتان همه چیز شما باشد، برای دست یابی به آن زمین و آسمان را به هم میدوزید. با وجودی که اپل یکی پس از دیگری شگفتیهای تکنولوژیکی می آفریند، اما هر گام جدید اهمیت زیادی برای مدیر ارشد اجرایی آن یعنی استیو جابز دارد. برای مثال، او آی پد را «مهمترین کاری می داند که تاکنون انجام داده است. افرادی که مانند جابز شدیدا به اهدافشان اهمیت می دهند با کلماتی مانند «پرالتهاب، هیجان انگیز، بی صبرانه و دیوانه وار» درباره آن صحبت می کنند.

با این وجود، مردم مایل نیستند که برای دست یابی به اهدافی که دیگران - همسر، مدیر یا دوستان برای آنها تعیین کرده اند، سخت تلاش کنند. انگیزه، ناشی از هیجان احساسی و رابطه خالصانه ای است که از سه نوع وابستگی نشات می گیرد:

 

١. ارتباط درونی

اگر هدف شما به چیزی که واقعا به آن اهمیت می دهید مرتبط باشد، به طور خودکار ارتباطی ذاتی و درونی با آن برقرار می کنید. جابز معمولا با عباراتی پرهیجان از محصولات اپل یاد می کند: «این کامپیوتر فوق العاده است.» «این جالب ترین کاری است که تاکنون انجام داده ایم»، «این روشی باورنکردنی برای تفریح است.»

 

۲. ارتباط شخصی

احساس ارتباط شخصی می تواند در دست یابی به هر هدفی به شما کمک کند. اگر برای کاهش وزن تلاش می کنید اما هیچوقت موفق نمی شوید، سعی کنید که چارچوب این آرزوی بزرگ را با تبدیل شدن به الگو برای شخصی که به او عشق می ورزید مانند فرزندتان، دوباره طراحی کنید. وقتی درباره اهداف خود فکر می کنید، انگیزه شما به طور طبیعی خالصانه تر میشود.

 

٣. ارتباط بیرونی

در بعضی موارد، یک رابطه درونی یا شخصی اهمیتی ندارد یا به اندازه کافی انگیزاننده نیست. در این هنگام است که دلیلی بیرونی، مثلا پاداش مالی می تواند مفید واقع شود. شرکتها اغلب برای تشویق کارمندان در دست یابی به اهداف شغلی، از انگیزاننده های بیرونی مانند پاداشها استفاده می کنند.

 

برگرفته از کتاب: Hard Goals

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خلاقیت و نوآوری

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

موانع 9 گانه خلاقیت که ریشه نوآوری را می خشکاند!

کارآفرینی زنان

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

برقراری تعادل بین کار و زندگی؛ بزرگترین معضل زنان کارآفرین

فروش حضوری

تاثیر زبان بدن در فروش

تاثیر زبان بدن در فروش

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

استارت آپ

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

هوش مالی

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

مدیریت بازاریابی

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت