شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیاستارت آپ استارتاپی ها حتما این شش کتاب را بخوانند!

استارتاپی ها حتما این شش کتاب را بخوانند!افزودن دیدگاه

میثم هاشمی نژاد

کتاب کارآفرینی خوب همواره یکی از منابع خوب برای تربیت و رشد کارآفرینی در دنیا بوده است؛ خصوصا کتاب های کارآفرینی کاربردی و مفید و پرفروش دنیا.


 

شما همان چیزی هستید که مطالعه می کنید ! پس اگر می خواهید یک کسب و کار بسیار موفق داشته باشید ، باید کتاب هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم را مطالعه کنید. بهتر است بدانید که نمی‌توان دنیا را تبدیل به مکان بهتری برای زندگی کرد مگر اینکه اول بتوانیم مسائل را به شکلی که واقعا هستند ببینیم. در اینجا 6 کتاب انگیزه‌دهنده را معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند دنیا را بهتر بسازید.

 

1- «بیندیشید و ثروتمند شوید» نوشته ناپلئون هیل

کتاب مشهور ناپلئون هیل، منبع اصلی تئوری « قانون جذب» است و توضیح می‌دهد که شما چیزی را به دست می‌آورید که بیش از همه، به آن مشتاقید. بسیاری از کارآفرینان به‌قدری مشغول کارند که گاهی فراموش می‌کنند هدفشان از کار چیست. این کتاب به خوانندگان یادآوری می‌کند که اگر هدفشان را همیشه در ذهن داشته باشند، آن را به دست می‌آورند.

 

2- «استارتاپ ناب» نوشته اریک ریس

کتاب استارتاپ ‌ناب را به جرات می‌توان یک کتاب مقدس و مرجع در بین استارتاپ‌ها و کارآفرینان دانست. اریک ریس در این کتاب کسب‌وکارهای سنتی را به چالش کشیده و از لزوم ایجاد چابکی و سریع بودن در کسب‌وکارها صحبت می‌کند. استارتاپ‌ناب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تمام مفاهیم مهم استارتاپی را به زبانی ساده توضیح داده و با رویکردی نو، ذهنیت ما را برای کارآفرین شدن آماده می‌کند. این کتاب درباره روش‌های سریع و پربازده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار نوپا صحبت می‌کند و معمولا بیشتر اصطلاحات و فرایند‌های استارتاپی از از این کتاب نشات گرفته است. پس اگر قرار است فقط یک کتاب را بخوانید حتما میکروکتاب استارتاپ ناب را مطالعه کنید.

 

3- «هوش مثبت» نوشته شیرزاد چامینه

در این کتاب ده‌ها تحقیق برای نشان دادن چگونگی تغییر افکار منفی به روش‌های قدرتمند و متدهای تفکر و اجرا کردن ایده‌ها گردآوری شده است. آنچه که در این کتاب به عنوان روانشناسی مثبت معرفی شده به این معناست که هرچقدر شما به مغزتان مثبت فکر کردن را بیاموزید احساس شادی بیشتری خواهید داشت. این جمله برای من اینطور مفهوم شد که هر روز برای چند ساعتی ذهنم را برای شارژ و تمرکزکاملا آرام کنم.

 

4- «اصل دیلبرت» نوشته اسکات آدامز

این کتاب کارآفرینی یکی از بهترین و البته خنده‌دارترین کتاب‌هایی است که در حوزه کسب‌وکار نوشته شده است. اسکات آدامز، نویسنده و کاریکاتوریست این کتاب، به جزئی‌ترین بخش‌های دنیای کسب‌وکار اشاره کرده و به پوچی‌هایی که در آن اتفاق می‌افتد پرداخته است.

 

5- «خودتان را انتخاب کنید» نوشته‌ی جیمز آلتوچر

آلتوچر اساساً آنهایی که هنوز در دنیای کارمندی مطلق زندگی می‌کنند را نقد می‌کند. آینده‌ی هرکس در شکوفایی کارآفرینی و پذیرفتن ریسک سرمایه‌گذاری بر روی خود، انتخاب خود و آغاز کاری است که آنها را تبدیل به کارآفرین کند.

این کتاب باعث می‌شود قدم در راه موفقیت‌ها و شکست‌های شخصی آلتوچر و ایده‌های ثروت‌اندوزی وی بگذارید و مطمئناً طرز فکر شما راجع به کارتان را درگیر چالش و تغییر می‌کند.

 

6- «صفر تا یک: یادداشت های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده» نوشته پیتر تیل

«صفر تا یک» درباره‌ی شرکت‌هایی است که چیزهای جدید ساخته‌اند و بر اساس آموخته‌هایی است که از اسپیس اکسفراگرفته‌ام. همچنین متوجه شدم که سرمایه‌گذارانی چون استارت تامپ، فیس‌بوک و بینان‌گذاران مشترک چون پی پالو پالانتیر از الگوهای خواستی استفاده می‌کنند؛ اما باید بدانید که این کتاب هیچ الگو و فرمول موفقیتی را پیشنهاد نمی‌دهد؛ زیرا هر موفقیتی تنها یک الگو دارد و فرمولی برای موفقیت وجود ندارد؛ زیرا هر نوآوری یکتاست و هیچ‌کسی نمی‌تواند برای نوآوری نسخه‌ای واحد بپیچد. درواقع، تنها نکته‌ای که پس از تحقیق، در مورد افراد موفق مثل استارتامپ و فیس‌بوک یافتم این بود که انسان‌های موفق ارزش‌ها را در مکان‌هایی که کسی انتظار ندارد پیدا می‌کنند و آن‌ها به دنبال اصول کسب‌وکار هستند، نه اینکه تنها به دنبال کشف فرمول باشند.

 

میثم هاشمی نژاد

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

مدیریت بازاریابی

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

هوش مالی

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

اگر می خواهید پول پارو کنید این 8 روش را به کار ببندید!

استارت آپ

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

چارچوب ارزیابی فرصت‌ها و ایده‌های کسب و کار

هوش مالی

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

کتاب صوتی: پدر پولدار پدر بی پول

فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

صوت آموزشی؛ آموزش تکنیک های فروش تلفنی

مدیریت بازاریابی

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

وفادارسازی مشتریان با گیمیفیکیشن یا بازیکاری

مدیریت فروش

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

مدیریت بازاریابی

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

بازاریابی اصولی در 10 مرحله

کارآفرینی زنان

توصیه های یک زن کارآفرین میلیونر برای موفقیت

توصیه های یک زن کارآفرین میلیونر برای موفقیت

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت