شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیراه اندازی کسب و کار 7 چالش راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی

7 چالش راه اندازی کسب و کار و کارآفرینیافزودن دیدگاه

آمار سال‌های اخیر نشان می‌دهد که درصد بالایی از کسب و کارهای نوپا شکست می‌خورند. دلایل این شکست‌ها موارد مختلفی اعم از خستگی بیش از حد کارمندان و کارآفرین، کمبود سرمایه، عدم استقبال بازار و ... است.

 

 

 

 

گر چه مالکیت یک کسب و کار سود بسیاری دارد و فرصت‌های بسیاری فراهم می‌کند، اما هرکس هر برنامه‌ای‌ برای ورود به دنیای کارآفرینی دارد، باید از چالش‌های بالقوه آن نیز مطلع باشد. افرادی که در پی امنیت ثابت در سرمایه‌گذاری و حجم مشخصی از درآمد هستند، ترجیح می‌دهند که به سمت راه اندازی کسب و کار نروند.

1- درآمد نامطمئن:

راه اندازی و شروع یک کسب و کار، هیچ تضمینی را برای بقای یک کارآفرین و کسب سود کافی ایجاد نخواهد کرد. برخی از مالکان کسب و کارهای کوچک، سخت تلاش می‌کنند تا با مدیریت خودشان یک درآمد مناسب به دست آورند. در یک کسب و کار کوچک، مالکان، روزها اغلب درگیر ملاقات با ذینفعان مالی هستند. درآمد ثابتی که با کار کردن برای دیگران حاصل می‌شود، ممکن است برای مالک یک کسب و کار وجود نداشته باشد. مالک، همیشه آخرین نفری است که از درآمد کسب و کار خود منتفع می‌شود.

2- احتمال شکست و از بین رفتن تمام سرمایه:

نرخ شکست کسب و کارها نسبتا بالاست. 35% کسب و کارهای جدید طی دو سال با شکست روبرو می‌شوند، 54% طی 4 سال و 64% در طی 6 سال با شکست روبرو می‌شوند. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که افرادی که کسب و کارهایی را در سال‌های اولیه راه اندازی می‌کنند، احتمال شکست آن‌ها بعد از 6 سال، 35% است.

3- ساعات طولانی و کار سخت:

طبق آخرین بررسی‌های دان و بردستیت، 65% کارآفرینان، بیش از 40 ساعت از زمان خود را در هفته، وقف کسب و کار خود می‌کنند. در آغاز به کار بسیاری از کسب و کارها، کارآفرین در 6 یا 7 روز هفته بدون هیچ مرخصی و یا استراحتی فعالیت مستمر دارد. آمریکایی‌ها دریافتند که 29% مالکان کسب و کارهای کوچک، هیچ طرحی برای تعطیلات تابستانی خود ندارند. این مالکان فشار زیادی را متحمل می‌شوند، زیرا آن‌ها می‌دانند که اگر کسب و کارشان تعطیل شود، درآمدشان متوقف می‌شود و مشتریان به سراغ رقبا می‌روند. چانتل لودسکی معتقد است کارآفرین باید استقامت داشته باشد.

4- کیفیت پایین زندگی تا زمان استقرار کسب و کار:

ساعات طولانی و کار سخت برای راه اندازی کسب و کار ضروری است تا بتواند موجبات بقای کارآفرینان را فراهم کند. مالکان کسب و کارها اغلب در می‌یابند که نقش آن‌ها به عنوان مؤسس کسب و کار همانند نقش شوهر یا پدر در خانواده می‌باشد. نیمی از مشکلات کارآفرینان مربوط به زمانی است که در سنین 25 تا 39 سالگی، کسب و کاری را راه اندازی می‌کنند؛ یعنی درست زمانی که تشکیل خانواده می‌دهند. یک پژوهشگر کارآفرینی می‌گوید: آن‌چه در این برهه از زندگی کارآفرین مهم است، این است که چطور مالک یک کسب و کار بتواند بین خانواده، زندگی اجتماعی و کسب و کار خود هماهنگی ایجاد کند.

5- سطح بالای استرس و نگرانی:

شروع و مدیریت یک کسب و کار می‌تواند یک تجربه شگفت‌انگیز و باورنکردنی باشد، اما این امر می‌تواند با استرس بالا توأم باشد. اغلب کارآفرینان سرمایه گذاری قابل توجهی در کسب و کارشان انجام می‌دهند و امنیت و سلامتی خود را به سبب پرداختی‌های زیاد، به خطر می‌اندازند.

6- مسئولیت کامل:

این یک چالش برجسته و ویژه است. کارآفرینان بعضا در می‌یابند که باید در مورد چیزهایی که واقعا نمی‌دانند، تصمیم بگیرند. بسیاری از مالکان کسب و کار، به سختی مشاورانی را پیدا می‌کنند. در آخرین نظرسنجی انجام شده توسط فدراسیون ملی ایالات متحده مشخص شد که 34% مالکان کسب و کارهای کوچک در هنگام تصمیم‌گیری، هیچ شخصی را نداشتند که از او کمک بگیرند.

7- دلسردی:

راه اندازی یک کسب و کار تعهد قابل توجهی می‌طلبد و نیازمند فداکاری، انضباط و تحمل سختی‌های بسیار است. در مسیر ساختن یک کسب و کار موفق، کارآفرینان جسور با موانع بسیاری مواجه خواهند شد. در روبرو شدن با چنین مشکلاتی غالبا احساس دلسردی و سرخوردگی ایجاد می‌شود. کارآفرینان موفق می‌دانند که هر کسب و کاری ناهنجاری‌هایی دارد اما باید این سختی‌ها را با تلاش بسیار و خوشبینی فراوان تحمل کنند.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

مشاهیر

کاش زودتر شروع می‌کردم

کاش زودتر شروع می‌کردم

مدیریت فروش

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

راه اندازی کسب و کار

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

هدف گذاری

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

خلاقیت و نوآوری

چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیم

فروش تلفنی

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

استارت آپ

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

بانک اطلاعاتی

چهار روش گسترش بانک اطلاعاتی مشتریان

چهار روش گسترش بانک اطلاعاتی مشتریان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت