شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیمدیریت فروش ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟

ده پرسش کلیدی برای آنکه فروش خود را متحول کنید؟افزودن دیدگاه

استفاده‌ از شیوه‌های صحیح و مناسب بازاریابی و فروش برای کسب‌وکار شما باعث می‌شود که در‌آمد حاصل از کسب‌وکارتان به سرعت افزایش پیدا کند. اگر این مسیر به اشتباه طی شود بیشتر شبیه به دور ریختن پول خواهد بود.

همیشه فروش بخش مهمی از کسب‌وکار محسوب می‌شود. توانایی و موفقیت در فروش، فرصت‌های جدیدی را به سوی شما باز می‌کند، با افراد مختلف ارتباط برقرار می‌کنید و رشد خواهید کرد. ده پرسش کلیدی وجود دارد که اگر بتوانید به همه آن­ها پاسخ دهید قطع به یقین بدانید فروش­تان متحول خواهد شد؛ البته به شرطی که پاسخ­ها را جدی بگیرید و آن­ها را به کار ببندید.

سوال اول: چرا مردم از شما خرید می­ کنند؟

حداقل سه دلیل بنویسید چرا مشتری­ها برای محصول شما حاضرند پول پرداخت کنند؟ مگر شما چه مزیتی نسبت به دیگران دارید که حاضرند برای خرید به شما مراجعه کنند؟

سوال دوم: چرا مردم از شما خرید نمی­کنند؟

آیا کسانی که از شما خرید نمی­کنند را می­شناسید؟ چه دلیلی دارد که از شما خرید نمی­کنند؟ آیا آن­ها همان­هایی هستند که کلا از هیچ کس خرید نمی­ کنند یا نه، آن­ها از شما نمی­ خرند؟ و دیگری را به شما ترجیح می­ دهند؟

سوال سوم: چه کاری می­توانید انجام دهید که مردم بیشتر از شما خرید کنند و به نسبت رقبا خرید بیشتری را از شما انجام بدهند؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده­ اید چگونه زمانی که در شب درحال خواب هستید باز هم فروش داشته باشید و یا حداقل مشتری­ها بتوانند به ویترین مجازی یا حقیقی شما دسترسی داشته باشند؟ فکر کرده­اید که اگر بتوانید تفاوتی کوچکی در نوع ارائه محصول یا خدماتتان ایجاد کنید آنوقت مشتری­ها شما را به دیگری ترجیح خواهند داد؟

سوال چهارم: چرا شما از فروشنده مشخصی خرید می ­کنید؟

حداقل پنج دلیل بنویسید که چرا خودتان به عنوان یک خریدار ممکن است از یک فروشنده مشخص بیشتر خرید کرده باشید و با او رابطه خوبی را برقرار کرده باشید.

سوال پنجم: چرا شما از فروشنده مشخصی خرید نمی­ کنید؟

حداقل پنج دلیل بنویسید که چرا خودتان به عنوان یک خریدار ممکن است از یک فروشنده مشخص کمتر خرید کرده باشید و با او رابطه خوبی را برقرار نکرده باشید.

سوال ششم: فروشنده مشخص برای اینکه شما از او بیشتر خرید کنید چه کاری باید انجام بدهد؟

برای تبدیل شدن سوژه سوال 5 به سوژه سوال چهار حداقل 5 راهکار مورد علاقه خود را بنویسید.

سوال هفتم: مهمترین و شاخص ترین عوامل موفقیت فروشندگان موفقی که می­ شناسید چه چیزی هست؟

یک فروشنده موفق را در نظر بگیرید و به خود بگویید او چه کار متفاوتی انجام می­ دهد یا او چه شخصیت متفاوتی نسبت به من دارد که اینقدر در کارش موفق است؟

سوال هشتم: مهمترین علل وعوامل موفقیتهای حال و گذشته شما چه چیزهایی بوده است؟

برای پاسه به این سوال می­ توانید از نزدیکان­تان و همکارنتان نیز کمک بگیرید؛ تعارف را کنار بگذارید.

سوال نهم: مجموعه عواملی که بر تصمیم خرید یا عدم خرید مشتریان تاثیر می­ گذارد چیست؟

مشتری را از لحظه­ای که با شما آشنا شده است تا لحظه­ای به شما پول می­دهد را تصور کنید؛ با چه کسب مشورت می­کند؟ کجا را سرچ می­کند؟ از چه کسانی کمک می­خواهد؟ قبل از شما چه محصولات دیگری را بررسی کرده؟ از چه کسی حرف شنوی بیشتری دارد؟ پول دادن به چه چیزهایی برایش آسان است؟ پول دادن به چه چیزهایی برایش دشوار است؟ همه و همه را روی کاغذ بنویسید تا نگاه سیستمی به فرآیند تصمیم مشتری داشته باشید.

سوال دهم: چگونه می­ توانید با استفاده از عوامل شناسائی شده خرید یا عدم خرید، به اهداف بازاریابی و فروش خود راحت تر، سریعتر و بهتر دست پیدا کنید؟

موارد مهم و گلوگاه­های سوال قبل را تحلیل کنید و درصدد برطرف کردن موانع باشید. در اینجا برای ایده گرفتن از افرادی استفاده کنید که همکار شما نیستند و چارچوب ذهنی شما را ندارند.

وظیفه‌ی شما این است که قبل از فروش، این ده سوال را به خوبی پاسخ دهید و خدمت‌گذار خوبی برای مشتری باشید تا مشتری به همکاری بلندمدت با شما فکر کند. اگر شما مبانی و اصول را به‌خوبی یاد بگیرید و به کارکنان بخش فروش آموزش دهید، دیگر احتیاجی به استخدام نیروی جدید نخواهید داشت. می‌توانید کارکنان فعلی‌تان را از نظر علمی ارتقا دهید تا در این امر موفق‌تر بوده و جایگاه‌شان ثابت شود.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

هوش مالی

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

مشاهیر

کاش زودتر شروع می‌کردم

کاش زودتر شروع می‌کردم

مدیریت فروش

کدام استراتژی فروش درآمدزایی بیشتری دارد؟

کدام استراتژی فروش درآمدزایی بیشتری دارد؟

راه اندازی کسب و کار

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

هدف گذاری

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

خلاقیت و نوآوری

چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیم

فروش تلفنی

چرا پیگیری اصولی اینقدر باعث افزایش فروش می شود؟

چرا پیگیری اصولی اینقدر باعث افزایش فروش می شود؟

استارت آپ

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

8 معیار ارزیابی یک دوره آموزشی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

  • مزایای نوشتن بیزینس پلن

    مزایای نوشتن بیزینس پلن

    اگر افکار و اهدافی که شما در ذهنتان دارید را یک محصول در نظر بگیریم، بیزینس پلن بسته‌بندی و دستورالعمل آن محصول است! هرچه این بسته‌بندی حرفه‌ای‌تر باشد و هر چقدر دستورالعمل استفاده از آن واضح‌تر و شفاف‌تر باشد، آن محصول در بازار سرانجام بهتری خواهد داشت!!

ناب آفرینی | مشاور برند، توسعه محصول و نوآوری در کسب و کار