شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله اینترنتی ناب آفرینیکارآفرینی زنان 5 راز جالب درباره اولین زن میلیاردر ژاپنی

5 راز جالب درباره اولین زن میلیاردر ژاپنیافزودن دیدگاه

این مدیرعامل ۸۲ ساله، اولین میلیاردر خودساخته‌ی ژاپن است که پس از طلاق در دهه‌ی ۷۰ میلادی، آژانس کاریابی تمپت‌استف را در آپارتمان خود راه‌اندازی کرد. امروزه کسب‌وکار او پنج هزار کارمند را در سراسر جهان دراستخدام خود دارد و فروش سالیانه‌ی آن به ۳ میلیارد دلار می‌رسد

یوشیکو شینوهارا، زن 82 ساله ژاپنی پس از راه اندازی تجارت شخصی اش طی ده ها سال به عنوان نخستین زن بیلیونر ژاپنی شناخته شده است. شینوهارا ابتدا آژانس خدماتی و نیروی انسانی خود را با عنوان Temp Holdings در سال 1973 و در آپارتمان محل زندگی اش در توکیو راه اندازی کرد.

از ریسک کردن او برای راه اندازی شرکت خصوصی اش گرفته تا آغاز شادترین لحظات زندگی اش. این زن حرف های زیادی برای گفتن دارد و درس های زیادی به ما خواهد داد، زیرا نام او در لیست 50 زن قدرتمند در تجارت جهانی ذکر شده است.

خطرها را با آغوش باز می پذیرفت

شینوهارا به شغل هایی که در ژاپن برای او امکان پذیر بود علاقه ای نداشت و به همین دلیل در سفر خود به اروپا با شغل های موقتی آشنا شد. بعد از بازگشتش به ژاپن در سال 1970، شینوهارا نخستین آژانس موقتی خود را راه اندازی کرد، اما در آن زمان تجارت های موقت در کشورهای آسیایی غیرقانونی بود. حتی غیرقانونی بودن هم نتوانست مانع او شود و شینوهارا با پذیرفتن این خطر کار خود را شروع کرده و هرگز فکر تغییر ایده خود در تجارت را نپذیرفت. 

شینوهارا در گزارش خود در سال 2009 و در Harvard Business Review می گوید:« من عادت کرده ام همیشه به خودم بگویم حتی اگر انجام کار من و اجرای ایده ام در شرایطی مثل بودن در زندان باشد من پیروز خواهم شد. من تجارتم را از خانه ام و از اتاق های کوچک آن شروع کردم.»

هرگز قصد بیلیونر شدن را نداشت

باوجود بسیاری از میلیونرهای دنیا، شینوهارا هرگز به دنبال بیلیونر شدن و پیوستن به جمعیت یک درصدی بیلیونرهای دنیا نبود، بلکه او می خواست در جامعه سهم داشته باشد و به عنوان یکی از افراد جامعه از طریق تجارت نقش خود را ایفا کند. هدف نهایی او تنها این بود که عنوان شرکت خود را جهانی کند.

موفقیت خود را تنها در داشتن شریک زندگی نمی دانست

شینوهارا پس از گذشت زمان کوتاهی از ازدواجش از همسرش جدا شد، زیرا به نظر او همسرش نمی توانست در رسیدن او به هدف هایش فرد مناسبی باشد. با آنکه جداشدن او از همسرش نارضایتی خانواده را به همراه داشت، اما چون او نمی خواست تنها یک زن خانه دار باشد به دنبال کردن هدف هایش و ایفای نقش در جامعه ادامه داد. شینوهارا می گوید: «جدایی نتوانست جلوی پیشرفت مرا بگیرد و من با قدرت هرچه تمام تر هدف خود را دنبال کردم.»

فرصت هایی را در اختیار زنان ژاپنی قرار داد

در گزارشی از شینوهارا که در مجله فوربس آسیا (مجله فوربس آسیا به تحلیل کارفرمایان، مدیران و شرکت ها در سطح آسیا می پردازد) منتشر شده است، شینوهارا می گوید:«اهمیت مسئله  کار کردن زنان در بیرون از خانه و در کنار تربیت و مراقبت از فرزندان بر هیچکس پوشیده نیست.»در ژاپن رایج است که زنان بعد از ازدواج و فرزنددار شدن در خانه مانده و تنها به خانه داری بپردازند و خلاف عرف رفتار کردن نه تنها برای آنها سخت است، بلکه انجام دادن این کار و خلاف رسم ژاپنی ها رفتار کردن هم به این سادگی ها نبوده است.

حتی اگر وجود مشکلات در جامعه و رسم و رسومات ژاپنی ها را هم کنار بگذاریم مسئله  مهم دیگری که مانع کار کردن زنان در بیرون از خانه می شود نبود فرصت های شغلی برای آنهاست.  شرکت شینوهارا دقیقا این مسئله را دغدغه  خود قرار داد و با تمرکز روی این مسئله عوامل رشد شرکت را با انگیزه های اساسی زنان ژاپنی هماهنگ کرد.

استخدام مردان تجارت او را حفظ کرد

در ابتدا شرکت شینوهارا تنها زنان را استخدام می کرد و به این مسئله بسیار افتخار می کرد و این مسئله دقیقا به دغدغه ای تبدیل شده بود که ارزش های شرکت را تعیین می کرد ، اما زمانی که شینوهارا متوجه رکود شرکت در میزان فروش شد این فکر به ذهنش رسید که به استخدام نیروی کار مرد در شرکت خود اقدام کند. 

شینوهارا می گوید: «در سال 1988 از مدیران بخش های مختلف شرکت سوال کردم درباره استخدام نیروی کاری مرد چه نظری دارید؟ و آنها به اتفاق گفتند ما نیازی به داشتن چنین پدیده هایی در شرکت خود نداریم.» اما او به پاسخ های مدیران خود توجه نکرده و طبق بررسی هایش استخدام تعدادی نیروی کاری مرد را ضروری دید. پس از استخدام، شینوهارا رشد فروش شرکت خصوصی اش را مشاهده کرد. بعد از انجام این کار شینوهارا به این نتیجه رسید که ایجاد توازن میان مرد و زن در شرکتش موفقیت های بسیاری را برای او در حوزه تجارت رقم زده است.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

کارآفرینی زنان

مادر نمونه یا کارمند ایده آل

مادر نمونه یا کارمند ایده آل

هوش مالی

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

چه زمانی ثروتمند خواهیم شد؟ با چه جریان درآمدی؟

مشاهیر

کاش زودتر شروع می‌کردم

کاش زودتر شروع می‌کردم

مدیریت فروش

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

کدام استراتژی فروش برای شما بهتر است؟

راه اندازی کسب و کار

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

چرا ایده هایم دیگر جواب نمی دهد؟

فروش حضوری

بهترین مشاور فروش

بهترین مشاور فروش

هدف گذاری

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

چرا باید اهدافمان را بنویسیم

خلاقیت و نوآوری

چگونه متفاوت باشیم

چگونه متفاوت باشیم

فروش تلفنی

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

چرا پیگیری اصولی اینقدر مهم است؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ترین مطالب

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت