5 باور غلط در فروشافزودن دیدگاه
فروش فرآیندی مرموز یا جادویی ندارد؛ بلکه وقتی بدانید کارهای لازم کدامند به طرز شگفت انگیزی صریح و مشخص است. در اینجا میخواهیم 8 تصور اشتباه که بسیار هم رایج است را در مورد فروشندگی بررسی کنیم.
آیا وجود یک فروشنده خوب می تواند در کسب و کار شما مفید باشد و آن را رونق دهد؟ آیا فروشنده خوب بودن ذاتی است یا بر اثر تجربه کسب میشود؟ فروشندگی هم مثل خیلی از شغلها در دنیای کسب و کار، آداب و قلق خود را دارد. شاید خیلی از مواقع شنیده باشید که مردم میگویند “فلانی ذاتاً فروشنده خوبی است” یا اینکه “اصلاً طرف فروشنده به دنیا آمده است”.
فروشندگان افرادی برونگرا و دوستانه هستند و برای فروشنده شدن شما هم حتما باید اینطور باشید: درحقیقت شخصیت شما تعیین کننده اثربخشی فروشتان نیست؛ بلکه درک شما و بکارگیری اصول کلاسیک فروش ویژگیهای مهم هستند. این یعنی اینکه پیش از آنکه فروش بعنوان یک هنر ذاتی تلقی شود، یک مهارت است و مانند همه مهارتها قابل آموختن است.
فروشندگان سخنوان خوبی هستند: باید به خواسته ها و نیازهای مشتریان خود گوش دهید؛ فقط با صحبت کردن به هیچ وجه به نتیجه نخواهید رسید.
اگر قرار است محصولی را بفروشیم باید کاملا با آن آشنا باشیم: دانش محصول مهم است، مخصوصا اگر محصول یا خدماتی فنی را عرضه میکنیم اما شناخت مشتری بسیار بسیار مهم است.
قبل از اینکه بتوانم محصول یا خدمتی را بفروشم باید آن را باور داشته باشم: فروش به جلب اعتماد مشتری بستگی دارد. برای کسب این اعتماد نحوه تناسب این محصول و خدمات خود را با خواسته ها و نیازهای مشتری نشان دهید.
اگر محصولیا خدماتی با کیفیت عرضه کنم دیگر نیازی نیست برای فروش تلاش کنم بلکه مردم خودشان به سراغ من میآیند: دیدگاه «اگر محصول شما بهتر باشد، مردم آن را میخرند» دیدگاه اشتباهی است. در مورد هر محصول یا خدمت همواره فروش مهم ترین عامل است.
مطالب مرتبط
خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود
پربازدید ترین مطالب
-
مزایای نوشتن بیزینس پلن
اگر افکار و اهدافی که شما در ذهنتان دارید را یک محصول در نظر بگیریم، بیزینس پلن بستهبندی و دستورالعمل آن محصول است! هرچه این بستهبندی حرفهایتر باشد و هر چقدر دستورالعمل استفاده از آن واضحتر و شفافتر باشد، آن محصول در بازار سرانجام بهتری خواهد داشت!!
نظرات کاربران