شما در حال حاضر اینجا هستید :
مجله اینترنتی ناب آفرینیکسب و کار اینترنتی آموزش صفحه محصول نویسی برای فروش بیشترآموزش صفحه محصول نویسی برای فروش بیشترافزودن دیدگاه
میثم هاشمی نژاددر این مقاله همراه ناب آفرینی باشید تا یاد بگیریم چگونه صفحه محصولی بنویسیم که مخاطب را مجاب کند برای سفارش محصول!
آیا تا به حال از خودتان پرسیدهاید که یک صفحه محصول خوب برای اینکه مخاطب را مجاب به خرید کند چه قسمتها و چه ویژگیهایی دارد؟
انتخاب اسم و تیتر جذاب
قسمت اول و مهمترین قسمت انتخاب یک اسم جذاب برای محصولتان، در صفحه محصول است. دقت کنید که اسم محصول لزوماً توضیح دهنده و شرح محصول را به عهده ندارد؛ بلکه وظیفه اسم محصول یا تیتر فقط جلب توجه و ایجاد جذابیت است. و توضیحات تکمیل کننده در زیر تیتر نوشته میشود. در واقع در صفحه محصول ما همیشه یک تیتر داریم که جلب توجه میکند مقداری به محصول مرتبط است و یک زیر تیتر داریم که آن هم جلب توجه کننده و جذاب است ولی مشخصات محصول را به صورت کاملتر به مخاطب توضیح میدهد. برای مثال دوره آموزش هدف گذاری و برنامهریزی که ما تهیه کردیم و روی وب سایت میفروشیم با نام دوره "آب و آتش" نامگذاری شده است. یعی تیتر میشود "آب و آتش" و زیر تیتر میشود "آموزش" اصولی برنامهریزی و هدف گذاری! مخاطب هر زمان کلمه آب و آتش را چه روی وب سایت ما چه در تبلیغات ما چه در شبکههای اجتماعی ببیند کنجکاو میشود که منظور از آب و آتش چیست حتی اگر تیتر آب و آتش را ببیند که با زیر تیتر آموزش اصولی برنامه ریزی و هدف گذاری همراه باشد، باز هم کنجکاو میشود که چرا این دوره آموزشی به این اسم نامگذاری شده است؟ ضمن اینکه انتخاب اسم جذاب و تیتر جذاب به محصول ما هویت میبخشد!
نطرات کاربران قبلی
جذابترین قسمت یک صفحه محصول برای مخاطب قسمت نظرات و کامنتها میباشد. در واقع مخاطب با مراجعه به قسمت نظرات و کامنتها جربه استفاده از محصول را توسط کاربران قبلی مورد بررسی قرار میدهد. لذا شما میتوانید با اضافه کردن این بخش به صفحه محصول خود نظرات واقعی و تجربه کاربران قبلی محصول یا خدمات خود را به نمایش بگذارید. خیلی از کاربران با توجه به اینکه قبلاً از محصولات مشابه استفاده کردند وقتی از طریق سرچ گوگل یا از طریق لینک صفحه فرود وارد صفحه محصول شما میشوند، چون از قبل با کارکردها و ویژگیهای آن محصول آشنایی دارند، برای انتخاب محصولِ شما مستقیماً فقط به سراغ نظرات و تجربه کاربران قبلی میروند که آیا رضایت کاربران قبلی از این محصول چقدر است. برای مثال شما در نظر بگیرید میخواهید یک ساعت مچی بخرید ی از مدلهای ساعت مچی رولکس را در گوگل سرچ میکنید مثلاً ساعت رولکس مردانه مدل یاخ مستر؛ حالا وب سایت دیجی کالا به عنوان اولین نتیجه گوگل شما را به صفحه محصول فروش این مدل ساعت راهنمایی میکند. در اینجا شما با کارکردهای ساعت و ویژگیهای این مدل مخصوص از قبل آشنایی دارید! برای اینکه بتوانید فروشنده را ارزیابی کنید و کیفیت محصولش را اندازهگیری کنید. مستقیم به سراغ قسمت کامنتها و نظرات خریداران قبلی میروید که آیا کاربران قبلی از این مدل ساعت و از این فروشنده رضایت دارند یا خیر! چند نفر از خریداران و چند درصد از خریداران این محصول را توصیه میکنند؟ اگر شما خدمات میفروشید باید نتیجه ارائه خدمات را به نمایش بگذارید مگر اینکه اولین باری باشد که آن خدمات یا دوره آموزشی برگزار میشود. به طور کلی در حوزه فروش خدمات و مخصوصاً دورههای آموزشی باید روی این نکته تمرکز کنید که شرکت کنندههای قبلی از ارائه این خدمات و دوره آموزشی چه نتیجهای گرفتهاند. همیشه در حوزه خدمات برای مشتری نتیجه استفاده از اون خدمت و یا دوره آموزشی بسیار بسیار مهمتر از ویژگیهای اون دوره آموزشی مدرکی که ارائه میشود کیفیت خدمات که ارائه میشود چه مدرسی تدریس میکند و سایر ویژگیهای دیگر اهمیت دارد. پس یک صفحه محصول خوب و حرفهای بازتاب دهنده نظرات مثبت کاربران قبلی در مورد محصول میباشد. حالا هر چقدر کاربران قبلی در مورد ویژگیهای مختلف محصول نظرات متفاوتی ارائه دهند طیف گستردهتری از مخاطب با نظرات مختلف همزاد پنداری میکند و درصد بیشتری از مراجعه کنندگان به آن صفحه محصول خرید خود را انجام میدهند.
عکاسی حرفه ای از محصول
با توجه به اینکه مشتری به صورت حضوری از ما خرید نمیکند از طریق عکاسی محصول میتواند با محصول یا خدمات ما ارتباط برقرار کند. پس باید عکسهایی را و فیلمهایی را در اختیار مخاطب قرار دهیم که حواس چندگانه مشتری را تحریک کند!! نه فقط حس بینایی را!! یعنی زمانی که مشتری به فروشگاه حضوری مراجعه میکند علاوه بر اینکه محصول را از نزدیک میبیند، در مورد محصول از فروشنده سوال میپرسد، محصول را لمس میکند، ممکن است محصول را بو کند؛ در واقع تمام حواس پنجگانه مشتری درگیر آن محصول میشود و به واسطه هیجان زده شدن مشتری درصد احتمال خرید بسیار بالا میرود. لذا شما به واسطه عکاسی عادی از محصول فقط میتوانید حس دیداری مشتری را درگیر کنید. پس با عکاسی از زوایای مختلف که در ادامه به شما میگوییم سعی کنید طوری عکاسی کنید که حواس پنجگانه را تا حدی تحت تاثیر قرار بدهد.
عکاسی از جلوی محصول که برای معرفی اولیه محصول میباشد.
عکاسی از زاویه سه چهارم یا به اصطلاح سه رخ که باعث جذابیت بیشتر و نشان دادن عمق محصول میباشد.
عکاسی از نمای بالا که برای محصولات غذایی و لوازم جانبی و یا قطعات کوچک بسیار مناسب و لازم است.
عکاسی از نمای جانبی که میتواند برخی از ویژگیها مثل بافت محصول یا ضخامت محصول را به نمایش بگذارد.
عکاسی از نمای نزدیک یا کلوزآپ که میتواند جزئیات کوچک و کیفیت محصول شما را به نمایش بگذارد.
و عکاسی از نمای استفاده یا لایف استایل شات که نشان میدهد محصول شما در یک محیط واقعی و طبیعی چگونه مورد استفاده قرار میگیرد. این سبک از عکاسی به مخاطب بسیار کمک میکند در تصمیم گیری برای خرید و سفارش آن محصول.
چرا باید این محصول را بخرید ؟
دقت کنید که در این قسمت دلایلی را بیاورید که مشتری شما بعد از خرید این محصول یا خدمت چه نتایج مثبتی را میگیرد؟ دقت کنید که مشتری میتواند از ما خرید کند یا از رقیب ما خرید کند یا کلاً قید خرید محصول یا خدمت را بزند و پولش را صرف کالای دیگری بکند! پس در این قسمت باید توضیحات کوتاه و مختصری ارائه دهیم که در عین حال قانع کننده باشد که چرا مشتری باید این محصول را تهیه کند و چرا باید این محصول را از ما تهیه کند!!
شرایط ضمانت و گارانتی محصول و یا بازگشت وجه
قسمت مهمی که متاسفانه برخیا فراموش میکنند در حالی که ممکن است محصول خوبی داشته باشند. این است که شرایط بازگشت وجه، شرایط پرداخت و شرایط ضمانت و گارانتی محصول را به طور کامل و مفصل به مشتری توضیح نمیدهند. در این قسمت سعی کنید ابتدا روی اعتبار خودتان مانور بدهید و سپس اعتبار محصول را با ارائه گارانتی و ضمانت مناسب به رخ مشتری بکشید. اگر مشتریان شما خانمها هستند روی این قسمت توجه ویژهای داشته باشید. چون خانمها ذاتاً نیاز به حمایت و مراقبت دارند. و به صورت ناخودآگاه سمت محصولات و خدماتی میروند که فروشنده روی ضمانت، روی مراقبت و روی گارانتی محصول مانور بیشتری میدهد؛ البته نه به صورت نمایشی بلکه به صورت کاملاً واقعی!!
مطالب مرتبط
خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود
پربازدید ترین مطالب
-
مزایای نوشتن بیزینس پلن
اگر افکار و اهدافی که شما در ذهنتان دارید را یک محصول در نظر بگیریم، بیزینس پلن بستهبندی و دستورالعمل آن محصول است! هرچه این بستهبندی حرفهایتر باشد و هر چقدر دستورالعمل استفاده از آن واضحتر و شفافتر باشد، آن محصول در بازار سرانجام بهتری خواهد داشت!!
نظرات کاربران