شما در حال حاضر اینجا هستید :
مجله اینترنتی ناب آفرینیفروش تلفنی افزایش فروش فقط با جایگزین چند جمله ممنوعهافزایش فروش فقط با جایگزین چند جمله ممنوعهافزودن دیدگاه
میثم هاشمی نژادبعضی از جملات و عبارتها هستند که هنگام فروش و در مذاکرات اگر از آنها استفاده کنیم به جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی دارد و باعث کاهش فروش میشود.
جمله ممنوعه اول: باور کنید برای ما هیچ سودی نداره!
خب اگه سود نداره پس چرا داری میفروشی؟
به جای اینکه بگی برای ما هیچ سودی نداره باید بگی "خیلی متشکرم از شما و قیمتهای ما منصفانه و مقطوعه" و این جمله "لطفاً تقاضای تخفیف نفرمایید"
جمله ممنوعه دوم: اگه بری برگردی دیگه به این قیمت به شما جنس نمیدیم.
ما اصلاً حق نداریم مشتری را تهدید کنیم که اگر بری برگردی نمیتونم بهت این قیمت بدم!!
بجاش بگو هر زمان تشریف آوردین قدمتون روی چشم
جمله ممنوعه سوم : حال شما بپسند سر قیمت با هم کنار میآییم؛
یکی از خطراتی که این جمله داره اینه که به مشتری این توقع رو میدین که حتماً در آخر فروش قیمت مد نظر مشتری قراره اعمال بشه چون شما کوتاه اومدی گفتی که شما اول بپسند سر قیمت با هم کنار میایم؛ ضمنا هیچ وقت مشتری رو در عمل انجام شده قرار ندین و به جاش بگین که: قیمتش اینقدره اما شما اول تست کنید اگه پوشاک اول یه تن بزنید اگه ماشین اول یه دور بزنید اگر کلاس آموزشی اول یه جلسه استفاده کنید بعد راجع به خریدتون تصمیم بگیرید.
جمله ممنوعه چهارم: چقدر میتونید هزینه کنید
هیچ وقت راجع به توانایی مشتری نظر ندین که چقدر میتونین هزینه کنین یا چقدر میخواهید هزینه کنید؛ بلکه در مورد انتخاب مشتری، شما میتونید کمکش کنید نه در مورد تواناییش!
جمله ممنوعه پنجم: عمرا نه خراب میشه نه میشکنه نه آب میره و نه . . .
بجای استفاده از جملات اغراق آمیز سعی کنید روی مزایای واقعی محصول یا خدمات خودتون تمرکز کنید.
جمله ممنوعه ششم مطمئنم بخری به هیچ وجه پشیمون نمیشی
به جای استفاده از این جمله همیشه بگویید امیدوارم بهترین کارکرد رو براتون داشته باشه و امیدوارم به شادی استفاده کنید؛
جمله ممنوعه هفتم: اگه راستش رو بخوای
زمانی که از جمله اگه راستش رو بخوای استفاده میکنی در ذهن مخاطب اینطور تداعی میشود که شما قبل از این به مشتری دروغ میگفتید و از الان به بعد میخواید با مشتری رفتار صادقانه داشته باشید!
جمله ممنوعه هشتم: زنگ زدم پیگیری کنم!
در واقع حسی که با گفتن جمله "زنگ زدم پیگیری کنم" به مشتری منتقل میشه این هستش که من به عنوان یه فروشنده دفعه قبلی نتونستم بفروشم و این بار تماس گرفتم سعی و تلاش بیشتری کنم تا بتونم محصولم رو به شما بفروشم
به جای این جمله باید بگویید پیرو تماس قبلی که داشتیم فرموده بودین یادآوری کنم و در مورد موضوع فلان محصول صحبت کنیم؛ فراموش نکنید که تمام مکالمات فروش یا باید به فروش منجر بشه یا به قرار مکالمه بعدی و قتی که ما مکالمه فروش رو باز میگذاریم تماس بعدی برای مشتری به شدت اذیت کننده است. لذا هر مکالمهای که به فروش منجر نمیشه باید بسته بشه و تاریخ مکالمه بعدی مشخص بشه مثلاً مشتری وقتی اعتراض میکنه که من در حال رانندگی هستم شما میگی که متشکرم از شما پس من بعد از ظهر ساعت ۴ با شما تماس میگیرم ؛ مثلاً زمانی که مشتری اعتراض میکنه و میگه من آخر هفته مسافرت هستم اینجا شما بهش میگین که پس من روز شنبه ساعت ۴ بعد از ظهر با شما تماس میگیرم.
مطالب مرتبط
خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود
پربازدید ترین مطالب
-
مزایای نوشتن بیزینس پلن
اگر افکار و اهدافی که شما در ذهنتان دارید را یک محصول در نظر بگیریم، بیزینس پلن بستهبندی و دستورالعمل آن محصول است! هرچه این بستهبندی حرفهایتر باشد و هر چقدر دستورالعمل استفاده از آن واضحتر و شفافتر باشد، آن محصول در بازار سرانجام بهتری خواهد داشت!!
نظرات کاربران