راه های افزایش بازدید استوری افزودن دیدگاه
احسان خانییکی از دغدغه های اصلی مدیران پیج ها و صاحبان کسب و کارهای آنلاین، افزایش بازدید استوری و طبیعتا افزایش فروش از طریق استوری های اینستاگرام هست. چرا که هرچه بازدید استوری ها افزایش پیدا کند، میتوانند از این طریق درآمد خود را افزایش دهند.
استوری چیست ؟استوری، محتوایی است که پس از گذشت یک شبانه روز محو می شود و قابلیت این را دارد که در قالب های متفاوت همچون پخش لایو یا زنده و یا در حالت معمول با استفاده از فیلتر های متفاوت و جذاب منتشر شود. همین موضوع باعث شده که استوری یکی از بهترین مکان ها برای نوآوری و انجام ریسک های خلاقانه با استفاده از تصاویر و ویدئو های متفاوت و جذاب باشد.
اهمیت افزایش بازدید استوری زمانی مشخص می شود که بدانیم الگوریتم اینستاگرام تمرکز بیشتری روی استوری ها دارد و مهم ترین عامل رشد پیج اینستاگرام، کارکردن روی استوری و افزایش تعامل با مخاطبین از این طریق است.
تیم تولید محتوای ناب آفرینی در این مقاله قصد دارد درباره روشهای افزایش بازدید استوری اینستاگرام صحبت کند. بنابراین اگر به تازگی پیج کاری، شخصی، شرکتی و… راهاندازی کردهاید یا بازدید استوری های شما کاهش داشته است و علاقهمند به رشد قابل توجه بازدید بخشهای مختلف پیج هستید، تا انتهای مقاله همراه ناب آفرینی باشید تا به بررسی روشهای جذاب افزایش ویو استوری اشاره کنیم.
1 – افزایش تعامل با مخاطبین روی استوری ها از طریق ریپلای گرفتن
شما میتوانید با استراتژی هایی مثل درج استوری ریپلای خور یا تعامل گیر باعث افزایش تعامل با مخاطبین و در نتیجه افزایش بازدید استوری ها در مدت کوتاهی شوید.
2- به اشتراک گذاشتن استوری (share story)
بعد از استوری ریپلای خور، به اشتراک گذاشتن یا همان شیر استوری در افزایش تعامل با مخاطب تاثیر بسزایی دارد و میتوان از مهمترین راهکارهای افزایش بازدید استوری نام برد.
3 – استفاده از المان های استوری
با استفاده درست و مناسب از المان هایی که اینستاگرام در اختیار ما قرار داده است، می توانیم تعامل با دنبال کننده های پیج را افزایش دهیم. ( در مقالات دیگر به شرح کامل المان ها و نحوه ی استفاده از آنها می پردازیم)
4 – زمان گذاشتن روی استوری ها یا همان نگه داشتن استوری
یکی از راه های افزایش بازدید استوری، استفاده از تکنیک درگیر کردن مخاطب با متن های روی استوری است. شما میتوانید با استفاده از متون جذاب و چالش برانگیز، مخاطب را وادار کنید که استوری شما را نگه دارد و متن را مطالعه کنید، این زمان گذاشتن مخاطب روی استوری ( watchtime ) از نظر الگوریتم اینستاگرام یک پوئن مثبت محاسبه می شود.
5 – پاسخ دادن به دایرکت
یکی دیگر از روشهای افزایش بازدید استوری، پاسخ دادن به دایرکت است. فرض کنید به یک مهمانی رفتهاید و در میان آن جمع، شخصی با شما صحبت کرده و با شما ارتباط برقرار میکند. طبیعتا شما این فرد را به افراد دیگر در مهمانی ترجیح خواهید داد. دقیقا در اینستاگرام هم شرایط اینگونه است.
برای بالا رفتن بازدید استوری باید با مخاطبهای خود تعامل داشته باشید. پاسخ ندادن به کامنتها، پیامهای دایرکت، ریپلایهای استوری و … باعث میشود با گذشت زمان مخاطبان خود را در اینستاگرام از دست دهید.
6 – مداومت در تولید محتوا و فعالیت
تداوم در تولید محتوا و فعال بودن یکی از عوامل مهم موفقیت در اینستاگرام است. البته تداوم در هر کاری همراه با پشتکار منجر به موفقیت خواهد شد. سعی کنید در هر زمینه ای فعالیت می کنید، حداقل روزی 10 عدد استوری منتشر کنید و از روش های بالا در محتواهای خود استفاده کنید.
7 - جذابیت بصری
ایجاد محتوای سرگرم کننده و چالش برانگیز همراه با جذابیت بصری در استوری ها میتواند، به اشتراک گذاشتن استوری شما (share) را افزایش دهد و همان طور که در موارد بالا اشاره شد، منجر به افزایش بازدید خواهد شد.
توجه داشته باشید هیچ گاه عملکرد ثابتی در اینستاگرام نداشته باشید که مخاطب نتواند نحوه فعالیت شما را حدس بزند و پیش بینی کند. همچنین سعی کنید حداقل از سه استوری اول خود یک عدد ریپلای خور و یک عدد شِیر خور استفاده کنید.
مطالب مرتبط
خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود
پربازدید ترین مطالب
-
مزایای نوشتن بیزینس پلن
اگر افکار و اهدافی که شما در ذهنتان دارید را یک محصول در نظر بگیریم، بیزینس پلن بستهبندی و دستورالعمل آن محصول است! هرچه این بستهبندی حرفهایتر باشد و هر چقدر دستورالعمل استفاده از آن واضحتر و شفافتر باشد، آن محصول در بازار سرانجام بهتری خواهد داشت!!
نظرات کاربران