چگونه متفاوت باشیمافزودن دیدگاه
میثم هاشمی نژاداگر برای کسب و کارتان شخصیت قائل هستید، پس حتما به دنبال این باشید که کسب و کارتان شخصیت متفاوتی از سایرین داشته باشد!
بسیاری از اطرافیان، شخصیت ما را بوسیله فعالیتی که انجام میدهیم ارزیابی می کنند. فعالیت هایی مثل اینکه چگونه وقت می گذرانیم، چگونه تفریح می کنیم و چگونه کسب درآمد میکنیم. در واقع بخش بزرگی از تصویر ذهنی دیگران از ما به کسب و کارمان بستگی دارد؛ اما موضوع مهم تر از این است. کسب و کار و برندی که ما قرار است آن را بسازیم و توسعه دهیم دارای شخصیت است؛ شخصیتی که طرف مقابل آن مشتریان هستند نه اطرافیان نزدیکمان!
اسم جذاب
تلفظ یک برند جذاب همیشه نزد مشتریان جالب توجه است. داشتن اسم جذاب به کسب و کارتان شخصیت میدهد؛ حال هر چه اسم خاص تر باشد این جذابیت بیشتر هم می شود. نکته مهم اینکه اسمی که انتخاب میکنید حتما بازگو کننده مدل کسب و کارتان باشد مثلا با شنیدن کلمه دیجیکالا فورا به یاد کالای دیجیتال خواهیم افتاد.
تجربه خرید
مهمترین عاملی که می تواند پای مشتری را برای همیشه به فروشگاه یا دفتر شما باز کند و شما را متفاوت از بقیه جلوه دهد، تجربه خرید خوب است. تجربه خرید به همه عواملی گفته می شود که حین و پس از خرید، حس خاصی را در مشتری ایجاد می کند؛ هر چه این حس بهتر باشد متعاقبا تجربه خرید نیز بهتر خواهد بود. هر چه فضای فروشگاهی یا دفتر شما شادتر باشد حس بهتری به مشتری القا خواهد شد؛ هر چه فروشنده شما خوش اخلاق تر باشد، حس بهتری به مشتری القا خواهد شد؛ هر چه پشتیبانی بهتری کنید، حس بهتری به مشتری القا خواهد شد و در نتیجه تجربه خرید بهتری را رقم خواهید زد.
تعهدات
یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باعث می شود مشتریان شخصیت متفاوتی از ما در ذهنشان داشته باشند، خوش قول بودن است. خوش قول بودن به مثابه لبخند زدن در تعاملات حضوری است؛ هر چقدر بداخلاقی برای فروشندگان منع شده است، بد قولی کردن با مشتری هم تخریب کننده برند است. به یاد داشته باشید که هیچ چیز برای کسب و کارتان بدتر از این نیست توقع نابجایی را در مشتری ایجاد کنید و در ادامه نتوانید آن توقعات را پاسخگو باشید. پس اگر میخواهید از سایر رقبایتان متفاوت باشید در ابتدا باید خوش قول باشید و به تعهدات عمل کنید و توقعات را برآورده کنید.
میثم هاشمی نژاد
مطالب مرتبط
خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود
پربازدید ترین مطالب
-
مزایای نوشتن بیزینس پلن
اگر افکار و اهدافی که شما در ذهنتان دارید را یک محصول در نظر بگیریم، بیزینس پلن بستهبندی و دستورالعمل آن محصول است! هرچه این بستهبندی حرفهایتر باشد و هر چقدر دستورالعمل استفاده از آن واضحتر و شفافتر باشد، آن محصول در بازار سرانجام بهتری خواهد داشت!!
نظرات کاربران